Carry-on baggage

Hoi,

Dinsdag vertrek ik naar de VS en ik heb even een snel vraagje. Mijn zus, die ook veel reist, zegt dat je één tas als carry-on baggage mag meenemen en dat je laptoptas dus als die ene tas telt. Op de website van Continental (daar vlieg ik mee) staat echter het volgende:

In addition to the one carry-on item, you may bring free-of-charge the below items:
[ul]
[li]one small personal article such as a briefcase, purse, day planner, small laptop computer, camera case, compact disk player or similar sized personal entertainment item[/li][li]personal aid devices such as wheelchairs, braces, canes, crutches, prosthetic devices and walking sticks, provided passenger is dependent on them[/li][li]one infant article such as a small collapsible stroller, a diaper bag or a government approved child seat (larger strollers can be checked in the jetway prior to boarding the aircraft)[/li][li]full-size video game consoles (for example Playstation®, X-box®, or Nintendo®), full-size DVD players, and video cameras that use video cassettes (must be removed from carrying cases and submitted separately for x-ray screening)[/li][/ul]Small and portable electronic items do not need to be removed from their carrying cases.”

Dit is natuurlijk tegenstrijdig met wat mijn zus mij vertelde. Iemand hier ervaring mee?

Ik lees dat je dus de laptop apart mag meenemen. Dat is ook onze ervaring, plus kranten etc.

Inderdaad je notebooktas geldt niet als die ene tas die je mee mag nemen aan boord.

Je ziet (met name vrouwen) met nog meer tassen dan een!
Rolkoffertje (grootst mogelijke maat die je aan boord mag nemen) + handtas + notebooktas + cameratas … da’s dus echt wel dik meer dan een bagage item en dat werd tot mijn stomme verbazing toegelaten!

Zelf ben ik in staat gebleken alles in die ene rolkoffer te stoppen maar dat was dus niet nodig geweest

Het punt is dat men geen elektronica in de check-in bagage wil, omdat men niet aansprakelijk wil worden gesteld door onhandig grondpersoneel die de koffer laat vallen. Daarom alle elektronica in de handbagage. Ik heb het ook gepresteerd om in het vliegtuig (KLM) gelaten te worden met een grote rugzak als handbagage + grote cameratas voor spiegelreflexcamera met lenzencollectie + een klein koeltasje voor medicatievoorraad + een grote tas (ter grootte van een koelbox) voor mijn geluidskaart en externe harde schijven. Bij de check-in werd er moeilijk gedaan over het gewicht van dat alles, maar bij de gate kraaide er niemand naar. De grootste uitdaging was alles op mijn schouders te houden tijdens het lopen. :smiley:

Bij Continental heb ik ook wel eens gevlogen met rugzak (met laptop) en dezelfde cameratas.

Hoi allemaal,
ik ga binnenkort met Delta naar USA, hoe zit het met die mini tubes shampoo etc, mag ik die in hun originele verpakking in dat plastic zakje doen of moet ik alles afvullen in van die plastic flesjes :frowning:
Ik hoop dat ik met Handbagage en een handtas waar mijn Tablet, boek, kranten enz in zit erin mag, spaart een boel tijd voor me…
Weet iemand de gewichts-regels voor handbagage, handtas, van Delta? Heb het op hun site niet kunnen vinden…
Tx

Over je shampoo, dit zegt KLM (Delta-partner en sowieso is dit internationale veiligheidsinformatie) over vloeistoffen in handbagage:

Speciale regels voor vloeistoffenVoor vloeistoffen, crèmes, pasta’s, gels en spuitbussen gelden speciale regels: ze mogen alleen in kleine hoeveelheden van maximaal 100 ml (3,4 oz) per stuk in de handbagage worden meegenomen. Deze dient u in een doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje met een maximale inhoud van 1 liter te plaatsen. Het zakje moet eenvoudig te sluiten zijn en de voorwerpen moeten er gemakkelijk in passen. Per persoon mag één doorzichtig plastic zakje worden meegenomen. Bij de controle van uw handbagage vragen we u om het plastic zakje voor vloeistoffen apart te laten zien.

Vloeistoffen waarvoor deze regels niet gelden:

[ul]
[li]babyvoeding voor gebruik tijdens de reis[/li][li]medicijnen voor gebruik tijdens de reis, indien op recept verkregen of met een doktersverklaring[/li][li]speciale dieetvoeding voor gebruik tijdens de reis[/li][/ul]

Liever gewoon alles in de ruimbagage.

Bij Delta mag je tegenwoordig nog maar 1 stuks handbagage meenemen, alles moet in die ene tas/trolley passen met een maximaal formaat van 56 x 36 x 23 cm. Daarnaast mag je nog duty-free-artikelen meenemen. Informatie over de handbagage is op hun site te vinden: http://www.delta.com/traveling_checkin/baggage/carryon/index.jsp

Niet zeker of dit wat uitmaakt. In Juli, 2011, mijn vlucht had ik geboekt met Delta, alhoewel operated bij KLM. Ik had een carry-on baggage (het is belangerijk dat de maat voldoet) en een rug zak met mijn iPad (een persoonlijke stuk/item).

:vak02:Peggy