Halong bay of alternatief?

Ik heb nog een vraagje over Halong Bay, het lijkt me mooi maar wel erg toeristisch . Nu heb ik ergens gelezen dat er ook een alternatief is, daar in de buurt en net zo mooi. Ik kan het artikeltje hierover niet meer terugvinden.
Weet iemand wat ik bedoel?

Ik denk dat je misschien dit draadje bedoelt? http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=131111

1 like

Bedankt voor de reactie maar ik bedoel deze niet. (Wel ingewikkeld trouwens, begrijp niet waar je dan heengaat ipv naar Halong Bay…
Wij hoeven niet low budget te reizen, daar gaat het me niet om, meer om het toeristische gehalte������

Hallo R,

Je kan Halong Bay grofweg een beetje in tweeën splitsen.
Cruises rondom Cat Ba en cruises naar Bai To Long.

De meeste cruises gaan richting Cat Ba en omgeving, evenals de dagboten.
Betekend dus dat er minder boten richting Bai to Long gaan en het daar minder touristisch is.

Je zou met een 3-daagse cruise ( 2 nachten aan boord slapen ) wel allebei de gebieden kunnen bezoeken.

Dus ik denk dat je richting Bai to Long bedoelt.

Wanneer je dit op low budget wilt gaan doen, denk het niet als ik je reaktie lees, kan je dit in diverse prijsklassen doen.
Prijzen voor wat een luxere boot zitten rond de 150 a 200 usd pp voor 1 nacht met transfer Hanoi VV.

Probleem is even wat je verstaat onder luxe, is een persoonlijk iets.
Je kan het ook doen voor 1355 usd pp, net wat je wilt uitgeven.

Dus wil je wat minder touristen , dan richting Bai to Long, dan de boten zoeken, dan de routes bekijken, dan de stops en excursies bekijken.
Vervolgens kijken wat er aan boord aangeboden wordt; op sommige boten zijn de frisdranken en thee en natuurlijk koffie inbegrepen in de prijs. Ook de maaltijden zijn op sommige wel inbegrepen en op andere weer niet.

Ook zit er niet bij alle de transfer naar Hanoi vv. erbij.

Dus goed in de gaten houden wat er wel en niet inclusief is, want een goedkope cruise aanbieding naar je zin, en je moet zelf de transfer regelen en maaltijden , kan ie achteraf duurder zijn dan alles inclusief.

Dus even wat uitzoek werk.
Maar je kan ook dit overlaten aan bureaus en daar je wensen kenbaar maken en dan komen zij wel met opties.

Mijn ervaring is wel dat wanneer je dit regelt met een reisorganisatie het veelal goedkoper is dan zelf apart boeken.
Bedoel dan icm een Hanoi hotel en zeker met een VOA erbij.

Dus het antwoord is Bai to Long en omgeving.

gr.
Ton.

Hallo Ton,

Ja dit was inderdaad wat ik bedoelde, enorm bedankt voor je uitgebreide reactie, we gaan er zeker iets mee doen!
Groetjes Rita