Ha Long Bay de niet toeristische opties

Hi allemaal,

Ik lees overal dat Halong Bay erg toeristisch is, maar dat het ondanks dat toch zeker de moeite waard is het een bezoekje te brengen. Dat wil ik dan ook graag doen.
Vanuit Hanoi heb ik 3 dagen om een trip naar Halong te maken om op dag 3 weer in Hanoi terug te keren.

Ik las ergens dat de meeste boottrips dezelfde ronde maken (2D, 1N) en dat dit dus ook de meest toeristische route is? Welke route is dit?
Zijn er ook boottrips die een andere (minder touristische), maar net zo adembenemend rondje maken?

Hallo Nathalie,

Je hebt gelijk dat Halong een bezoek waard is.

Maar persoonlijk vind ik 3 dagen wel lang; na 2 dagen heb je het wel gezien.

Vind zelf de route "bay to long "wel echt een goede route en wat minder touristen.

gr,
Ton.

Hi Ton! Kun je wat meer vertellen over bay to long?

Hallo Nathalie,

Zal eerst beginnen om wat over Halong te schrijven.

Bedenk dat er maar rond de 500 boten per dag mogen varen in het gehele Halong gebied, inclusief Bai to Long regio.
Tel daar even 75 boten af die alleen dagreizen organiseren, blijven er dus 400 over.

De dagboten blijven varen naar Cat Ba, komen ze niet, maar dus op de vaarweg naar Cat Ba is het dus drukker.

Van de 400 overgebleven boten gaan er zo’n 325 naar Cat Bat regio; in totaal al zo’n 400.
Welke ook veelal dezelfde grotten bezoeken, vissersdorpjes, baaien enz.

De overige boten gaan richting Bai to Long regio; dus minder boten op die route.

Omdat in beide regios ben geweest mag ik, volgens mij, een vergelijking maken.

Vind de grotten in BTL net zo mooi, maar met minder toeristen dus wat relaxter.
Stranden en baaien vind ik persoonlijk mooier.
Ook de rotsen bevallen me meer in BTL dan in Halong.

Stop er even mee, want anders wordt het een reclame voor BTL.
Maar Halong in combinatie met Cat Ba is ook geweldig en kan dat ook iedereen aanraden.

Ik denk dat je even op “google afbeeldingen” moet kijken en dan snap je wat ik bedoel over BTL.

Misschien is BTL trip wat duurder, maar het is natuurlijk wel een eens in een "live time "dat je misschien dit natuurwonder ziet.

gr.
Ton.

Wat een leuke tip! Deze neem ik mee in onze reisplanning! Bedankt!

1 like