Hoi mede-reizigers!
Ik zit op dit moment in hanoi en ben met een vriendin op zoek naar een leuke halong bay tour voor drie dagen. We reizen met een klein budget dus twijfelen of we er wat meer voor neer moeten leggen of niet… We hebben alleen zoveel vershillende verhalen ghoord en er wordt veel aangeboden.
Mijn vraag is: is het verschil tussen de goedkope en duurdere tours echt zo groot en de moeite waard? Heeft iemand de tour gedaan met overnachting op monkey island? Alle tips en verhalen zijn welkom:)
Hallo,
Ik ben in 2008 in Halong Bay geweest en wij hebben 2 dagen gedaan dus 1 nacht op de boot. Wij vonden het het zeer zeker waard wij hebben voor 2 personen 125 USD betaald dit is inclusief al het eten en vervoer er naar toe geweest. Wij werden in de ochtend opgehaald vanaf ons hotel toen een aantal uren gereden. Daarna bij de boot aangekomen en daar op een klein bootje naar de grote boot gebracht. We hebben toen onze kamers gekregen en kregen gelijk wat fruit en drinken. Daarna een stuk gevaren toen weer op een klein bootje om grotten te bekijken. Na de grotten kon je gaan kanoeen wat in de prijs zat.
Na het kanoeen terug naar de boot waar we avond eten kregen en in de avond een flink feest met karaoke en veel drank. Wij hadden een superleuke groep.
De volgende ochtend ontbijt en daarna nog wat relaxen en varen terug naar de haven. Toen weer terug me de bus en dat was het.
Ik vond het elke dollar waard en zou het zo weer betalen. De hut die wij hadden was inclusief met eigen douche en wc en was zeer schoon. De bedden waren ook eigenlijk best wel goed net als de hele boot.
Ik ben niet naar Monkey Island geweest omdat mij het niet echt aantrok om nog 1 nacht op een eiland te slapen.
Hoi hoi,
Ik ben net terug (begin juli 2010) van een 3 daagse Halong Bay tour, waarvan 1 nacht op de boot en 1 nacht op het eiland Cat Ba. Het eiland vond ik niet bijzonder, dus zou ik niet aanraden. De boottocht is echt geweldig!!! Ik hoorde daar van alle reizigers dat je beter iets meer kon betalen zo rond de 70 dollar p.p. voor 1 nacht en wij hebben 106 p.p. voor 2 nachten betaald. Het was het zeker waard (hotel op het eiland minder, maar het eiland raad ik niet aan) en goed geregeld. Wij hebben geboekt bij Vega travel die in de lonely planet staat.
Succes en vooral veel plezier!
Groetjes, Femke
Hoi Moira,
bij welk bureau hebben jullie de excursie naar Halong Bay geboekt?
Alvast bedankt.
Hopelijk is mijn ervaring info niet te laat.
Ik heb het gedaan met Hanoi Backpackers. 3 dagen 2 nachten.
Dit met gasten van een leeftijd 17-30. Groep van 30 (lijkt een min punt maar is het niet)
Het was een 140 dollar;
Je krijgt:
- boot mooie boot
- Kajakken
- Nachtelijke activiteiten (feest op de boot, op het prive strand, nachtelijk zwemmen in het fluorescerend water (en dat is wow),…)
- Eigen gekozen activiteit, ik heb voor klimmen gekozen en dat was wow, klimmen en je laten vallen in de zee. (Als je deze activiteit alleen wil gaan doen kost dit je een 75 dollar bij slopony climbing)
- lekker veel eten;
Dus ik raad deze wel aan als je van avontuur houdt.
Ok, bedankt, en jouw reactie is nog niet te laat hoor
Ik vermoed dat dit de prijs is per persoon?
Jep prijs is per persoon.
Dit is het wel waard,
Het is hetzelfde als bv. super goedkoop horloge kopen met altitude meter,… of een polar met het zelfde waar prijs kwaliteit inorde is.
Zelfde hinter/daar.
Was begeleid door westerlingen,… ze spraken engels.
Je kunt daar ook rondkijken en vragen stellen
Ook het gekozen omdat het aangeraden werd in de rough guide.:cheer: