Omdat wij Cai Rong en Quan Lan al gaan zien vind ik een overnachting op een junk in Halong Bay eigenlijk overbodig.
Buiten het feit dat ik het gewoon belachelijk duur vind!
Heeft er iemand ervaringen met een day trip?
Ik kan hier maar weinig informatie over vinden.
Hallo Rivella,
Sorry ik weer, maar dit heb ik ook gedaan, omdat ik eerste maal een tour had gedaan met overnachting.
Jaar erop zijn er vrienden van ons meegegaan en persoonlijk vind ik Halong wel mooi, maar niet voor 2 dagen; vond het snel vervelen.
Dus hebben we een dagtrip gedaan en zo krijg je wel een indruk van het gebied en de vrienden hadden hetzelfde idee, 1 dag is voldoende.
Nadeel is wel dat je veel in de bus of auto zit en relatief maar kort vaart.
Ik heb even google gebruikt, maar vond diverse aanbieders, oa.
http://www.halongphoenixcruiser.com/halong_tours/tour_detail/1/Halong_Bay_One_Day_Trip.html
http://www.halongphoenixcruiser.com/halong_tours/tour_detail/1/Halong_Bay_One_Day_Trip.html
Je kan, als je in Hanoi bent er nog wel meerdere vinden.
Kost je zo te zien rond de 40 a 75 usd pp.
Moet wel even kwijt dat ik geen ervaring heb met genoemde bedrijven.
Mijn dagtrip heb ik laten uitzoeken door een kantoor , die ik vertrouw, en deze hebben het voor mij geregeld ( na mijn verwachtingen kenbaar gemaakt te hebben ) en zijn met voorstellen gekomen en prijzen.
Daar heb ik uit gekozen.
Had wel een prive auto + prive gids, omdat je misschien op een boot terecht komt waar alleen chinezen zitten met een chinese gids ( of russische, japanse, koreaanse “overmacht”).
Dan voel je je toch een beetje buitengesloten en met een prive gids erbij dan is dat toch anders; maakt het wel wat duurder natuurlijk.
Hoop dat je wat kan helpen, en misschien dat andere mensen ook met ideeën en ervaringen komen?
Gr.
Ton.
Wij konden er toen ook weinig informatie over vinden, maar hebben het gewoon in/door het hotel in Hanoi laten regelen en dat was prima ![]()
Ik had onderstaande website gezien en even onthouden. Ik ga zelf volgende maand naar Vietnam en wil ook een 1 dag cruise doen, maar heb besloten dat ik Halong daar ter plekke regel. Ik denk dat dat net zo makkelijk is en gaat.
Wat wel fijn is dat je een beetje informatie en prijs indicaties op voorhand hebt. Maar veel goedkoper als met onderstaande link, heb ik nog niet gezien
Hallo Martijn,
Ik denk dat je niet van het goedkoopste uit moet gaan maar eerst moet besluiten wat je wilt doen en wat je wilt zien.
Je kan bijna geen tour met elkaar vergelijken omdat die in de meeste gevallen anders zijn.
Misschien is de Sinhtourist goedkoper, maar wanneer ik niet naar die grot wil en daar in plaats wil gaan kajakken of zwemmen is deze niets voor mij.
Bedenk ook even dat deze grotten goed bezocht worden en je in veel gevallen met heel veel touristen in de grot bent en het schuifelen word en dus tijd kost. Je bent dan meer in de grotten dan aan het varen, vandaar de lagere prijs.
Mijn advies is dus echt om te kijken wat wil je zien en doen, dan kijken welke organisaties ( misschien ook even het comfort meenemen? ) dit aanbieden en dan pas naar de prijs kijken.
Dus niet direkt op de goedkoopste prijs afgaan.
Dit advies geld ook voor een meerdaagse tour door Halong Bay.
Je moet het een beetje zo zien.
Je bent een buitenlandse tourist en je verblijft in Heerenveen en wilt een dagtrip naar Amsterdam.
Goedkoopste is die met een bezoek aan het Anne Frankhuis en weer terug ; in 1 dag en met lunch onderweg.
Of.
Rondvaart, en bezichtiging van de dam.
of
de wallen , de dam, en korte rondvaart
Enz. , in al deze gevallen ben je in Amsterdam geweest.
Hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Klopt dat je altijd een trip kan regelen in Hanoi voor Halong, maar omdat er maar een beperkt aantal boten varen ( 500 incl. de dagboten, meerdaagse, priveboten ed. ) is de keuze misschien wat minder.
gr.
Ton.
Je hebt gelijk hoor Ton, zo denk ik er ook over! Maar interpreteerde het misschien niet helemaal goed.
Ik denk dat als ik het daar boek dat ik een beter beeld heb, van wat ik er van terug krijg. Ik bedoel meer dat ik zie wat sinh cafe erbij geeft en dat ik het nu een beetje kan vergelijken. De grotten wil ik juist vermijden trouwens, of zo min mogelijk in iede3r geval in verblijven.
Denk dat ter plekke boeken beter is in ieder geval. Nog 4-5 weken en dan zit ik er ook, heb er zin in ![]()
Hallo Martijn,
Sorry dat ik je verkeerd begrepen heb, maar misschien hebben toekomstige Halong Bay bezoekers er wat aan, en hebben we ze aan het denken gezet hoe een trip Halong te moeten zoeken en boeken.
Heb nog even naar je schema gekeken en geloof dat je ook op de 31ste in Saigon aankomt ?
Misschien komen we elkaar wel tegen, want ik kom ook op de 31ste ook aan in Saigon en begin dan met mijn eerste dag in Viet Nam.
Ik ga dit jaar niet de straat op, zoals ik de afgelopen jaren heb gedaan, maar ga voor het oudjaarsfeest van mijn hotel; heb ook afgesproken met een duits echtpaar dat elk jaar in Saigon is rond deze periode en deze hebben ons uitgenodigd.
Is ook wat relaxter na de internationale reis.
Ga wel even de optredens in de vroege avond bekijken en sfeer proeven, want dit is en blijft leuk.
Doe dat in Nguyen Hue street.
Heb je op nieuwjaar, 1-1, niets te doen, dan kan je me vinden, zeg vanaf 17 uur, op terras van Hotel Continental en pakken we samen een biertje.
gr.
Ton.
Leuk Ton!
Is goed! Ik ben denk ik al 1 of 2 dagen eerder in Saigon! Ik denk dat ik Nha Trang inkort of weglaat. Maar sowieso de 31e ben ik er! Wil oud en nieuw in Saigon vieren! Denk dat dat het leukste is. heb al een beetje op youtube gekeken en die optredens vind ik toch wel erg leuk om te zien! Best groot Feest zeg daar!
Ik zeg…tot in saigon! ![]()