Ik ben op zoek naar boottrips van 2 a 3 dagen doorheen Ha long Bay. Ik heb er al enkele gevonden, de meesten zijn vrij duur en de overige laten het kwalitatief dan weer afweten.
Ben dus op zoek naar: Prijzen lager dan 100USD, gegarandeerde cabin voor twee personen, gevarieerde maaltijden on board, activiteiten ook inclusief in prijs. Tot nu toe vond ik de beste optie via Phoenix hotel in Hanoi, maar vroeg me dus af of het nog goedkoper kan, voor ongeveer dezelfde kwaliteit.
Heeft iemand aanraders?
Hi Azie, ik las je tour tip over het phoenix hotel…ik vindt alleen een aantal verschillende hotels als ik phoenix hotel hanoi google. Via welke heb jij geboekt??
Thanks alvast!
ku
Hey ben net terig van halong bay: 55 usd, eten niet te vreten ( maar schijnt normaal te zijn daar haha), via rising dragon hotel. Via phoenix ( straat: bat su) 89 usd! Zal overal n beetje ertussen liggen.
Vond halong bay niet zo leuk! Wel daarentegen de parfum pagoda en around hong doi! Dat was pas mooi… Maar natuurlijk mag voor n toerist halong bay niet ontbreken
Ik heb uiteindelijk toch via phoenix hotel geboekt (is christina cruises, wordt door meerderen aangeboden). Heb de goedkoopste trip gedaan 68 dollar. Was op zich wel ok, alleen superkoud en heel mistig…geloof dat dat wel wat afdeed aan de schoonheid van Halong Bay.
Ben het met helemaal met Azieazie eens.
Halong Bay is wat “overgraded” en met een dagtour heb je, zoals ik al eerder poste, een goede indruk.
Ben het ook met Sara eens dat het wel een must is om daar naar toe te gaan.
Met een dagtour spaar ook weer 1 dag uit op je schema die ergens anders weer kan besteden.
Is een dagtrip echt voldoende voor de Halong Bay? Dat zou namelijk goed uit komen voor mijn planning En betekent dat dan dat je 's ochtends vroeg weggaat uit Hanoi en 's avonds weer terug bent, of zit daar dan nog wel een overnachting bij en ben je dan de volgende ochtend weer terug?
Hebben jullie ervaring met het boeken van een dagtrip en evt. tips waar je deze kunt boeken?
ik ben er wellicht nog te weinig mee bezig (reis pas gepland voor dec/jan),
maar is cat ba ook geen eiland ? of is dit met het vaste land verbonden …?
en gezien je zeer tevreden was … bij welk bedrijf , en voor welke prijs boekte je dan ? Of zit cat bo sowieso in elke dagtocht-formule ?
Na een prachtige drie dagen, Sapa.ben ik door gegaan voor halong bay. 2 dagen en 1 nacht. Dit was erg erg toeristisch en te lang!! 1 dag en je hebt t echt weer gezien. Zit nu in saigon, iemand daar nog tips voor hihi? Heb t war museum, cathedraal, zoo, en ongveer heel district 1 al door gelopen…
Cat Ba is inderdaad een eiland en ook leuk voor 1 of 2 dagen als je er de tijd voor hebt .
Ik ben op eigenhoutje van Haiphong naar Cat Ba gegaan en op Cat Ba de Halong Bay tocht geboekt ,was prima allemaal maar weet echt niet meer welk bureau ik het heb geboekt ook daar zitter er weer vele .
Vanaf Haiphong met een soort van hoge snelheids boot ,duurt 45 minuten kosten ongeveer 100.000.Er gingen toen 3 in de ochtend maar of dat nu nog zo is …?
Je kan ook met een trage boot die overal stopt maar zou dat niet doen duurt dan uuuuuren .