Hey allemaal!
Mijn naam is Kim en ik woon in limburg.
2 jaar geleden voor het eerst de stap genomen naar Zuid-Afrika te vertrekken voor 2 maanden. Dit om te reizen maar ook vrijwilligerswerk te doen.
Bij terugkomst wist ik meteen dat ik zo snel mogelijk weer in dat vliegtuig naar het zuiden moest. 5 maanden later ben ik dan ook wederom naar het zelfde project vertrokken voor 6 maanden. Huis en baan opgegeven. Inmiddels ben ik alweer een jaar terug. Antikraak gaan wonen zodat ik kon sparen maar na 5 x te zijn verhuist in 1 1/2 jaar ben ik daar wel klaar mee. Nu woon ik, omdat ik enorm snel t huis uit moest, ook een soort van antikraak. zodra ik hier uit moet wil ik toch maar gaan voor een huurwoning.
Maaarrrr… Ik heb al maanden het plan wederom terug te keren. Dit keer wil ik meer zien. Ik zei geheel Afrika, maar dat is vrij moeilijk. Gezien de omstandigheden in sommige landen maar ook omdat ik maar alleen ben.
Mijn plan…Ik wil in meerdere landen vrijwilligerswerk gaan doen. Ik wil dit niet via een Nederlands bureau doen want dat kost me handen vol geld ben ik wel achter. Ik wil persoonlijk contact proberen te zoeken met diverse projecten. Daarnaast wil ik werken. Zal hoe dan ook toch wat centjes moeten verdienen want ik natuurlijk ook wat kunnen zien van de diverse landen. Misschien zelfs een kleine docu maken voor mezelf. Ik wil dit dan voor 1 of 2 jaar gaan doen, wie weet langer…ligt aan de situatie.
Probleem is… dat ik niet weet hoe ik dit moet gaan doen en of ik het wel moet gaan doen…
Door nu toch alweer een jaar terug te zijn merk je dat je steeds meer excuses vind om het niet te doen of om er juist nog even over na te denken.
Veel mensen vinden mijn leeftijd een excuus, zeggen dat ik aan mijn toekomst moet denken. Anderen begrijpen mijn liefde voor Afrika niet. Gelukkig zijn er ook een aantal mensen die weten hoe ik in elkaar zit en die zeggen mij dat ik ervoor moet gaan… zo een “als ik dit niet doe zal ik mijn leven lang spijt hebben” idee.
Maar goed…Dat betekend dus dat ik wederom alles op moet geven hier, incl mijn inboedel (die ga ik niet zolang ergens stallen, kost allemaal geld) en dat vind ik toch wel heftig. Dan heb ik werkelijk niets meer. Maar misschien hoeft dat ook niet en vind ik mijn heil in Afrika. Misschien ben ik het na 6 maanden zat en wil ik naar huis (al kan ik me dat moeilijk voorstellen…)
Er komt ook gewoon enorm veel bij kijken, hoe zit het met de verschillende visums, hoe weet ik of ik die datum dat land wel wil verlaten etc
Als iemand ervaring heeft met dit onderwerp, please let me know!!
Ik zou het erg waarderen.
Groetjes Kim