Ik ben Sabina, 36 jaar, uit Pijnacker (Zuid Holland).
Ik ben sinds 3 jaar weduwe en heb geen kinderen. Na de dood van mijn man ben ik twee keer op vakantie geweest met vriendinnen. Dat was wel leuk, maar ik wil echt reizen en niet alleen met m’n dikke kont op het strand liggen en af en toe een excursie doen. Bovendien wilde ik graag ‘alleen’ op reis. Zo ben ik vorig jaar voor het eerst mee geweest met een groepsreis (singlereis) naar Indonesië. Dat is goed bevallen en dit jaar had ik bedacht dat ik graag naar Thailand wil. In eerste instantie had ik het plan om wederom met een groepsreis mee te gaan, maar al snel kwam ik op dat idee terug. Van verschillende vriendinnen weet ik dat Thailand zich juist leent voor het alleen reizen. En dat is iets dat ik altijd al eens heb willen doen. Dus dat is nu het plan. Al sta ik er wel voor open als een leuke reisgenoot zich aanbiedt.
Nu ben ik dus lid van dit forum, zodat ik me wat meer kan verdiepen in de mogelijkheden.
Hoi Sabina,welkom op wereldwijzer!
Een rondreis in Thailand is prima geschikt voor toeristen die voor het eerst Thailand bezoeken. Vanwege de variatie van het land en de vele bezienswaardigheden is een rondreis een goede manier om in korte tijd kennis te maken met veelzijdig Thailand.
Alleen door Thailand reizen is als vrouw prima te doen, ook het noorden is geen probleem.
Gewoon je gezonde verstand gebruiken, dan kan er niks mis gaan.
Alleen het uiterste zuiden (omgeving Pattani, Narathiwat, Songkhla) zou je beter kunnen mijden, maar dat geldt voor elke toerist. In deze omgeving is het al jaren onrustig en zijn regelmatig problemen, niet gericht tegen toeristen, maar als je er niks te zoeken hebt, kan je er het beste gewoon weg blijven.
Indien je nog met vragen zit over Thailand,dan kan je altijd een berichtje posten op het Thailand Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog Sabina !
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.