hallo

Ik ben bijna 25 en werk momenteel voor een jaar in Ierland als au pair. Graag zou ik het land en de cultuur leren kennen. Als je leuke plaatsen weet of evenementen die ik zeker moet hebben meegemaakt laat maar weten. Ook hoop ik hier mensen te leren kennen die in Ierland verblijven of komen bezoeken en waar ik eventueel eens mee zou kunnen afspreken.
groetjes

Hoi JanssensL,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het Ierlandforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes posten alsook de ervaringen lezen van andere mensen die dit prachtig land dat Ierland wel is al bezocht hebben.

Ierland heeft heel veel mooie en leuke dingen om te zien en te doen.
De kliffen van Moher zijn heel beroemd omdat ze zo hoog en stijl zijn. Ze liggen aan de westkust van Ierland

In de Wicklow Mountains, de bergen onder Dublin, ligt het historische plaatsje Glendalough. Hier vind je oude overblijfselen van kloosters, begraafplaatsen en een hele hoge ronde toren.
Er staan bijzondere Keltische kruizen en er zijn mooie wandelroutes langs meren en door de bergen en het bos.

Wat betreft evenementen kan je misschien eens grote boten spotten (zie hieronder)
Dit jaar ontvangt Dublin als laatste haven de Tall Ships Races 2012. Dit zal gevierd worden met een vierdaags festival doorheen de stad van23 augustus 2012 - 26 augustus 2012. Meer weten?
www.dublintallships.ie
Suc6 nog met je werk als au pair in Ierland!
groet,georgessiam.

bedankt voor al de leuke tips. Ik zit in de kleine stad Brittonstown dus dat is niet zo heel ver van Glendalough en Dublin (toch niet voor Ierse normen), dus die kan ik al zeker eens gaan bezoeken.