Hallo, ik ben mollandaise

Hallo, ik ben een Nederlandse vrouw die al jaren in Frankrijk woont met mijn partner. Daar zijn we nu ons (vierde) huis aan het verkopen. Waar we dan naar toe gaan is nog niet helemaal zeker. Het kan zijn naar Madeira. Maar nu dient zich ook de mogelijkheid van Curaçao aan, omdat onze zoon zijn bedrijf daar misschien gaat registreren (interessante belastingvoordelen) en dan moet hij ter plekke een zakenwaarnemer hebben, dat wordt dan mijn partner. Omdat we maar een keer op Cuarçao zijn geweest, en dat was 20 jaar geleden, wil ik er meer over weten. Wonen (huren), verzekering, belasting enz. Ik hoop hier dus mensen te treffen die me wat wijzer kunnen maken.

Hoi mollandaise,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het Curaçao ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes posten alsook de ervaringen lezen van andere mensen die daar ook wonen.
Wat betreft huisvesting kun je misschien het handigste vinden op www.casacama.com.
Qua werk kun je gewoon op google vacatures Curacao in toetsen en dan krijg je veel sites van uitzendbureaus waar je op kunt kijken.
Je kunt ook de advertenties in de plaatselijke krant bekijken op www.amigoe.com daar staan vacatures van allerlei branches.
Succ6 nog met de emigratie plannen,mollandaise!
groet,georgessiam.

1 like

Bedankt Georges Siam. Ik heb geen werk nodig. Mijn partner is gepensioneerd en ik bijna. Bovendien zal hij dat zaakwaarnemersbaantje hebben. We willen ons eigenlijk gewoon als penshonado’s een tijdje op Cuaraçao vestigen. Dus we hebben huisvesting nodig, bedankt voor de site, en gegevens over belasting en zorgeverzekering e.d. Maar ik ga het een op mijn gemak bestuderen allemaal hier.