Ik ben Aline 50 jr. en samen met mijn man houden we erg van reizen. Sinds onze kinderen “zelfstandig” zijn is het “nieuwe” werelden ontdekken een grote hobby van ons geworden. Naast de nodige Europese landen hebben we o.a. de volgende langen bezocht : Curacao, Isla Margaritha,Thailand, Costa Rica, Tanzania, India , Nepal, Las Vegas, Bonaire en dan ben ik vast nog het één en ander vergeten. Op ons lijstje prijken op het moment bovenaan Peru en Bolivia.
Nou even tot zover. Ik ga eerst eens lekker lezen op het forum.
Hoi Aline,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je plannen hebt om op vakantie tegaan naar Peru en Bolivia !
Peru is zeer bijzonder land om naar op reis te gaan.
Wil je door Peru in een groep reizen of als backpacker?
Beide is goed mogelijk,de vele klimaatzones in Peru maken je reis zeer afwisselend.
Vergeet zeker niet de Machu Picchu aan te strepen in je agenda Aline !
Deze mysterieuze oude Inca hoofdstad is zeker het bezoeken waard. Machu Picchu is tevens het eindpunt van een van de bekendste wandelroutes ter wereld: de Inca-trail.
Het toeristische stadje Cuzco is een zeer veelzijdig. Cuzco is gelegen in de ‘Sacred Valley’ waarin een groot aantal Inca ruïnes te vinden zijn.
Bolivia kent een zeer interessante geschiedenis, zo zijn op veel plekken in het land nog sporen te vinden van volkeren zoals de inca’s.
Ook de hedendaagse cultuur is zeer bijzonder,vooral de kleurrijk geklede vrouwen zie je door het hele land.
Indien je nog met vragen zit Aline,dan kan je altijd terecht in het Boliviaforum alsook op het Peruforum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met de voorpret !
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.