Mijn naam is Cock ik ben halverwege de 50 al zou je dat niet zeggen ha ha. Ik heb al jaren het plan om een keer kris kras door Australie te reizen om zo kennis te maken met de lokale bevolking, met name de kunstenaars.
En onderweg alle bezienswaardigheden bekijken. Ik bedoel niet zozeer de grote steden, al ga ik daar niet omheen, maar meer de wildernis. En zodoende zoek ik een vlotte sportieve reisgenote van 40/55 jaar voor deze trip. Het idee is om december 2014 te gaan voor een week of 4, of zoiets.
En tips zijn altijd welkom wat betreft camper huur of overnachting mogelijkheden.:zon02:
Hoi Cock, welkom op Wereldwijzer! Je naam zal vast voor veel hilariteit zorgen in Engelstalige landen, dus is het ijs snel gebroken… Voor wat betreft Australie kun je het beste in dat forum een oproep plaatsen.
Hoi Cock,
Toen ik in 2007 in 6 weken de Oostkust ontdekt heb, hebben we een stationwagon met kampeeruitrusting gehuurd. De eerste week waren we nog met z‘n 2-en, dus parkeerden de auto gewoon op een parkeerplaats langs het strand of in 1 van de prachtige nationale parken. Achterbank plat, matjes neerleggen, heerlijk slapen.
De week erna kwamen nog 2 vriendinnen aan, vanaf toen sliepen er steeds 2 in de auto, 2 in de tent die bij de kampeeruitrusting zat, ideaal!
In de nationale parken was het toen zo dat je er voor een klein bedrag (paar euro per nacht) kon overnachten in je eigen tent, caravan, auto, camper. Er was vaak een hudo-toilet en soms een kraantje, met water dat geadviseerd werd eerst 10minuten te koken voor het te drinken.
Een beheerder was niet aanwezig, je vulde bij de ingang een formuliertje in dat daar in een bakje ligt, doet dit samen met het verschuldigde bedrag in een bijgevoegd envelopje en gooit dat daar in een soort brievenbus. Van het formuliertje scheur je eerst het stukje af waarop een nummer staat en dat bevestig je aan je tent/caravan/auto/camper. Het kan dus zijn dat er gecontroleerd wordt en als je tent dan niet dat nummer eraan heeft hangen, moet je ietsje meer betalen dan die paar euro
(boete)
Overal, zelfs op de meest afgelegen plekkies vind je gasbarbeques, in de vorm van bakplaten. Deze zijn gratis te gebruiken. De enige regel, maak hem schoon na gebruik! (en zet m uit natuurlijk) Zorg dus dat je schuursponsje en zeep bij je hebt als je gaat koken/barbequen. Wij hebben op deze bakplaten ook vaak lekkere eitjes met bacon gebakken voor de lunch of een mix van groente, aardappelblokjes en een vleesje voor het avondeten. Ideaal! De reden dat deze overal te vinden zijn en zelfs gratis zijn is om de kans op bosbranden naar beneden te brengen. Het is nergens toegestaan met open vuur te barbequeen dus heeft de regering een goed alternatief geboden. In eerste instantie moest je voor het gebruik van het gas betalen, maar omdat de barbeques op de meest afgelegen plaatsen voorkomen, werden ze vaak opengebroken. Het herstellen van deze barbeques werd zo duur dat de regering besloot dat het goedkoper was het gebruik van de barbeques gratis te laten zijn. Ik spreek dus wel over 2007, dus hoop dat dit nog steeds geldt. Ik vond het wel een supersysteem!
Heel veel plezier op je toekomstige reis!
En mocht je ooit Kenia eens aandoen, iets heel anders, ik weet het, ik woon hier aan de zuidkust, dus neem gerust contact op!
Zonnige groetjes Marriette
Via Wereldwijzer app
Dank Mariete,
Via Wereldwijzer app