half januari 4 weken Thailand

Hoi mede backpackers!

16 januari vlieg ik naar Bangkok om vervolgens 4 weken rond te trekken in Thailand. Ik vroeg me af wie er rond die tijd ook gaat en wat jullie reisplanning is? Gewoon voor de voorpret :wink:

Ik heb nog niet echt een duidelijke route (blijft toch backpacken) Ik wil eerst richting het noorden en daarna het zuiden. Ik wil een dag met olifanten optrekken, een trekking in het noorden (mogelijk met abseilen en tokkelen), ik ben van plan om mijn duikbrevet te gaan halen en de fullmoon party ga ik so ie so bijwonen.

Ik hoor graag de ideeën en ervaringen van anderen!

Liefs Renske

de full moon party op 7 februari in Koh Phangan? Ik kom 4 febr. aan in Bangkok, ook voor 4 weken. Ik denk niet dat ik dan een paar dagen later al daar zal zijn (heb ook verder geen planning) Als je met olifanten wilt optrekken, zul je waarschijnlijk in de omgeving van Chiang Mai zijn, gok ik. Vorig jaar november was ik daar in een heel leuk guesthouse, het Baan Thai Resort. Ligt wel buiten het centrum, maar voor 60 Baht heb je een tuktuk naar het centrum (is normaal 80/100 baht, maar guesthouse heeft een afspraak met de tuktuk) Het wordt gerund door een amerikaan, David en zijn thaise vrouw Koi. Zeer relaxte omgeving, hele leuke mensen. Zij kunnen een dagtrip aanbieden met olifanten. Ik vond het erg leuk, moet wel zeggen, voor thaise begrippen, want in het voorjaar vorig jaar was ik in Laos, waar je zelf in de nek van de olifant gaat zitten en zelf de commando’s moet zeggen. Dat is toch anders dan in een bakje op de rug, maar in thailand heb ik het niet anders gezien.
Ik heb ook nog niet een planning eigenlijk. Ik wil ook graag mijn duikbrevet halen en zag op internet dat op Koh Tao (boven Koh phangan) een nederlandse duikschool was. Daar was dan ook onderdak bij inbegrepen. Ik blijf waarschijnlijk in het noordelijke gedeelte van Thailand, omdat ik niet van het hele toeristische houd, zoals bijv. Phuket. Maar mocht je leuke ideeën vinden, hoor ik het graag :smiley: en misschien kunnen we elkaar daar treffen :slight_smile:

Als je in Bangkok aankomt, kun je waarschijnlijk het beste een hostel/guesthouse in de buurt van khaosan road zoeken. Dat is het backpackers gebied en zeker gezellig.

Ben heel benieuwd naar jouw verdere plannen en misschien kunnen we daar afspreken.

Liefs, Carla

Ik ben inderdaad van plan om naar de Fullmoon party van 7 februari te gaan. Heb mijn reis datum daar aan aangepast… maar wel rekening houdens met Carnaval natuurlijk! haha
In chang Mai wil ik inderdaad een dag optrekken met de olifanten. Dit wil ik gaan doen in het elaphant nuture park. Hier kan je een hele dag met ze optrekken. Je geeft ze eten, rijd op hun rug (zonder stoeltje) geeft ze commando’s en uiteindelijk ga je ze wassen in de rivier. Die andere tochten wil ik niet gaan doen. Dat is zielig voor die beesten. Jammer dat je deze ook niet in Thailand al hebt gedaan want ik denk dat dit het zelfde principe is als in Loas.

In Koh Tao heb ik inderdaad via internet ook een nederlands duikschool gevonden. Hier had ik wel oren naar maar wil het nog niet vast leggen i.v.m geen verplichtingen…:smiley: Ik denk echter wel dat ik nadat ik het noorden heb bezocht, hier vrij snel naar toe zal gaan om dit als eerst te halen. Misschien dat ik dan op andere eilanden nogmaals een duik kan doen. Maar dat is nog afhankelijk van een logische reisroute… is ook zo zonde om bijna naast ko pagnan te zitten en dan weer eerst naar koh phi phi ta gaan…

Verder wil ik me niet te veel vast leggen over de route. Ik kijk ook wat eventueel mede reizigers gaan doen. Als het enigzins in de palnning kan dan lijkt het me leuk om af te spreken. Ik lees echt uit je verhaald dat je meer naar het noorden wil gaan en dat jij aankomt wanneer ik al in het zuiden ben… maar wie weet. We kunnen natuurlijk contact blijven houden om ervaringen te delen… :smiley:

Ik heb je even een PB gestuurd! :slight_smile: