Half jaar vrijwilligerswerk in Spanje of Zuid/Midden Amerika zonder kosten

Hoi,

Ik wil graag vanaf ongeveer mei 2016 een half jaar naar Spanje of Zuid/Midden Amerika. Dit vanwege een nieuwe uitdaging en om mijn Spaans te verbeteren. Het lijkt mij leuk en uitdagend om met kinderen te gaan werken. Dit ook vanwege mijn studie achtergrond. Maar ik sta ook open voor andere projecten. Ik wil alleen een project kiezen waarbij ik geld kan verdienen of geen kosten hoef te maken. Nu zie ik dat je bij veel projecten al zon 500 per maand betaalt. Heeft er iemand een tip?

groetjes, Linda

Misschien zit hier iets tussen?
http://www.volunteersouthamerica.net/

Hoi,

waarschijnlijk ben je al ergens beland, maar mocht je bij toeval in Guatemala zijn beland, check eens Tess Unlimited, een educatief centrum waar je zonder kosten kan werken. www.tessunlimited.nl

hallo Linda

ik ben ook al een tijd op zoek, naar spanje te gaan en daar te kunnen werken,als vrijwilliger, ook voor het leren van de spaanse taal,
ik heb tot nu toe nog niks kunnen vinden, ik zelf ben 58, niet zo piep meer, maar nog wel actief. hoe oud ben jij??
kijk eens op workaway, dat is wereldwijd,
dat is een paar uur werken per dag in ruil voor huisvesting en eten, ik vind het een eerlijke deal, en zo kan je veel nieuwe uitdagingen aangaan…en mooie ervaringen opdoen…ook ik kijk hier regelmatig op, maar voor een jonger iemand wordt het waarschijnlijk wat makkelijker om iets te vinden.
gr.

Eigenlijk ook wel een beetje sneu met al die werkelozen in Spanje. Zag veel leeftijdgenoten enigszins beschaamd bedelen, soms onder het mom van verkopen (van rommel). Zowel in arme als in de “rijkere” gebieden …