Half jaar rondreizen en werken in Amerika na middelbare school

Aan de andere kant: een vlucht van Los Angeles naar Amsterdam is een lange zit. Mijn zoon heeft dat wel eens gedaan (rechtstreeks vanuit San Francisco, maar da’s eigenlijk hetzelfde), kostte een uur of 13. Op dezelfde dag LA - Miami - Amsterdam duurt nog langer vanwege het overstappen.

Een dag of twee eerder reizen naar Miami voordat je vanuit Miami naar Amsterdam vliegt, zodat je nog even op het strand kunt liggen, is prettiger dan in Nederland terugkomen en het gevoel hebben dat je weer op vakantie moet om uit te rusten.

Goede reis.

Ja inderdaad. Ik neem nog 1 of 2 dagen om nog even in Miami te genieten van de laatste paar uurtjes, voordat ik terug naar Nederland ga. Want direct van LA - Miami - Amsterdam is een iets te lange zit :stuck_out_tongue:

Tijd geleden dat ik hier iets heb gepost, dus een update mag wel even.

Ik heb mijn planning een beetje gewijzigd. Ik ben er wel achter gekomen dat een maand lang rondtrekken in het zuiden iets teveel van het goede is in mijn ogen. De plekken die ik in het zuiden graag zou willen zien zijn namelijk Nashville, Orlando en New Orleans. Deze plaatsen liggen niet echt in de buurt van elkaar, dus dan ga ik opzoek naar plaatsen als Jacksonville, Birmingham, Atlanta e.d. terwijl die mij eigenlijk niet zo aanspreken. Daarom heb ik ervoor gekozen naar het noord-oosten te gaan in plaats van het zuid-oosten. Hoewel ik wel even zuidwaards trek om Nashville en Knoxville nog even te bezichtigen :slight_smile:
Zoiets zal de planning worden in het noordoosten.

New York City -> Buffalo & Niagara Falls -> Cleveland -> (evt. Columbus) -> Indianapolis -> Nashville -> Knoxville -> Washtington DC -> Philadelphia -> binnenlandse vlucht naar Las Vegas, en van daaruit het welbekende tripje maken naar de mooie parken en grote steden.

Wellicht dat ik bij mijn planning Chicago en/of Detroit ook betrek, want ik moet even kijken hoeveel dagen ik moet rekenen om de planning die er nu staat te realiseren. Als ik teveel tijd heb aan een maand kan ik nog overwegen om wat binnenlandser te gaan naar Chicago, en van daaruit naar Indianapolis en Nashville te trekken. Genoeg keuzes.

Wat betreft de financiën heb ik het dik voor elkaar. Ik heb nu al in 2 maanden tijd een bedrag van 300 euro bespaard, die ik dus kan opsparen voor mijn reis. Ik werk nog steeds bij de uitgeverij en de Albert Heijn en dat gaat mij goed af. Verder heb ik bij mijn ouders nog kleedgeld kunnen regelen, leuk extraatje :slight_smile: Ik werk vandaag precies 2 maanden bij de uitgeverij, dus over 6 maanden zit ik als het goed is in het mooie land :cheer:

Verder sta ik op het punt om de vliegtickets te reserveren.

1 maart 2012 (01-03-2012) AMS - NYC
2 april 2012 (02-04-2012) PHIL - LV
29 april 2012 (29-04-2012) LV - PHIL
1 mei 2012 (01-05-2012) NYC - AMS

AMS-NYC RETOUR = 598,89
PHIL-LV RETOUR = 267,32

€866,21

Dat zijn de vluchtkosten om in Amerika te komen, en de vlucht van oost naar west en andersom te maken. In mijn ogen is dat een prima prijs, jullie mening?

Meer valt er op het moment niet te vertellen denk ik.

Groeten,
Julian.

Niets aan toe te voegen Julian, mooie prijs en reis vind ik!

Dankje :slight_smile:

Het enige wat een beetje dwars zit is het ‘weer’ in maart in deze streek. Dat is nou niet bepaald lekker heb ik gelezen.

Trouwens: wellicht dat een moderator mijn topic kan verplaatsen naar het gewone reisforum, want de dingen die ik nu bespreek zijn niet echt wonen en werken gericht.

Ja, dat zal niet geweldig zijn, strenge winters aan de oostkust! Maar je krijgt een break in LV en Tennessee. En in April is de lente in aantocht, wie weet heb je geluk…

Zojuist retourticket geboekt!!! :cheer:

Retourticket USA geboekt!
http://img84.imageshack.us/img84/2496/vluchtamerika.png

Super, nu gaat het echt leven!

Heel leuk avontuur toegewenst, en vergeet zeker geen foto’s te maken.:dag:

Bedankt :slight_smile:

Zal ik zeker niet vergeten :stuck_out_tongue: Ben ook van plan op een website zo’n blog bij te houden.

Ook de tickets van de binnenlandse vlucht (Philadelphia - Las Vegas) zijn geboekt! :cheer:

Ik heb een nieuw topic geopend. Als je nog tips voor me hebt voor het oosten van de VS, verwijs ik je hier naar toe:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=121963 :slight_smile:

**1. maart.
Vertrek 14:50 - Amsterdam Schiphol
Aankomst 19:05 - New York. John F. Kennedy Airport
**
2. maart. New York
3. maart. New York
4. maart. New York
5. maart. New York
6. maart. New York
7. maart. New York - Boston
8. maart. Boston
9. maart. Boston
10. maart. Boston - Buffalo
11. maart. Buffalo – Niagara Falls
12. maart. Niagara Falls - Cleveland
13. maart. Cleveland
14. maart. Cleveland - Chicago
15. maart. Chicago
16. maart. Chicago
17. maart. Chicago - Indianapolis
18. maart. Indianapolis
19. maart. Indianapolis - Nashville
20. maart. Nashville
21. maart. Nashville
22. maart. Nashville - Knoxville
23. maart. Knoxville
24. maart. Knoxville – Washington DC
25. maart. Washington DC
26. maart. Washington DC
27. maart. Washington DC
28. maart. Washington DC
29. maart. Washington DC - Baltimore
30. maart. Baltimore - Philadelphia
31. maart. Philadelphia

1. april. Philadelphia

2. april.
Vertrek 16:50 - Philadelphia (Philadelphia International)
Aankomst 20:55 - Las Vegas (McCarran International)

1. april. Las Vegas
  2. april. Las Vegas – Los Angeles
  3. april. Los Angeles
  4. april. Los Angeles
  5. april. Los Angeles
  6. april. Los Angeles – (Merced) – Yosemite NP
  7. april. Yosemite NP
  8. april. Yosemite NP
  9. april. Yosemite NP – (Merced) – San Francisco
  10. april. San Francisco
  11. april. San Francisco
  12. april. San Francisco
  13. april. San Francisco – Santa Cruz
  14. april. Santa Cruz – Carmel/Monterey
  15. april. Carmel /Monterey – Santa Barbara
  16. april. Santa Barbara – San Diego
  17. april. San Diego
  18. april. San Diego
  19. april. San Diego - Phoenix
  20. april. Phoenix
  21. april. Phoenix – Flagstaff – Grand Canyon
  22. april. Grand Canyon
  23. april. Grand Canyon – (Flagstaff) – St George
  24. april. (St. George -) Zion
  25. april. Zion – Las Vegas

28. april.
Vertrek 13:55 – Las Vegas (McCarran International)
Aankomst 23:30 – Philadelphia (Philadelphia International)

1. april. Philadelphia – New York
  2. april. New York

1. mei.
Vertrek 14:50 – New York (John F Kennedy Airport)
Aankomst 10:40 – Amsterdam Schiphol

Noord-Oost: http://img607.imageshack.us/img607/6563/kaartje1.png
Zuid-Oost: http://img64.imageshack.us/img64/3843/kaartje2.png

Nu de planning (zo goed als) rond is, kan ik opzoek gaan naar hostels, concrete bezienswaardigheden, vervoersmiddelen (buiten greyhound) en natuurlijk een goede backpack! Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden wat betreft de backpack?

Wat wel lastig is dat ik in de nationale parken in het zuid-westen wil kamperen en dat betreft de parken Yosemite, Zion en Grand Canyon. Maar de afstand tussen Yosemite en Zion/Grand Canyon is behoorlijk groot en gezien ik ik Las Vegas begin, zie ik de eerste helft van de maand Yosemite, en de tweede helft pas Zion en Grand Canyon. Daartussen zou ik dan met een tent/matje/kussen/slaapzak moeten sjouwen, maar dat zie ik natuurlijk helemaal niet zitten. Ik heb liever dat ik alle parken oprij bezoek zodat ik daarvoor de benodigdheden kan aanschaffen, en na de parken weer kan weggooien. De kamers zijn voor zover ik gezien heb erg duur voor een backpacker, dus om nu 2 daagjes in zo’n duur kamertje te zitten is denk ook niet ideaal. Heeft iemand hier een creatieve oplossing voor?
Is het aan te raden om in hostels je eigen slaapzak/kussen mee te nemen? Ik las wel verscheidene keren dat sommige hostels dat verbieden i.v.m ‘bedbugs’ dus als veel hostels dat doen is het het niet waard om het mee te sjouwen.

Wauw! Wat gaat het geweldig worden! Ik heb helaas helemaal geen kampeer ervaring. Zijn er geen ‘luxe’ camingsites in die parken waar je een soort blokhutje kunt huren? Dat zal zeker schelen. Lijkt mij beter dan in de vrieskou in een tentje slapen…

Misschien kan Yeehaw je advies geven over vervoer tussen de parken.

Ja dat zou geweldig zijn, maar voor zover ik gezien heb zijn al die hutjes gewoon voor 2 personen, dus rekenen ze daar ook voor. Ik ben mij even gaan verdiepen hierop en ben op het volgende gekomen: Yosemite Bug Rustic Mountain Resort, Yosemite - 2021 Prices & Reviews - Hostelworld

25 miles van yosemite vandaan, maar wel goed geprijsd. Ook als ik de reviews lees van dit hostel is dit ideaal voor backpackers zoals ik. Uurtje rijden naar de valley, en dat is voor mij geen enkel probleem, dus wat dat betreft zit ik goed. :slight_smile:

Ziet er super uit. En hoe zit het in de andere parken?

Zion is ook niet te bereiken met het openbaar vervoer. Raar, ik dacht te lezen dat dit enkel voor Bryce zo was. Jammer, maar dat park moet ik dus voorlopig schieten. Ik kan natuurlijk wel in het hostel contacten leggen met personen met een auto met wie ik kan meereizen, die optie laat ik dus nog wel open. Of ik moet op een voorgekauwde tour gaan wat ik eigenlijk niet zo zie zitten. (ik kan uiteraard van gedachte veranderen) maar Zion laat ik dus voorlopig buiten de planning, en zal dat dagje vast wel ergens anders nuttig kunnen inplannen mocht ik geen interessante manier vinden om het park te bezoeken. Voor de Grand Canyon is het dichtst bijzijnde hostel in het stadje Flagstaff. Ik heb daar trouwens wel een goed/gezellig/leuk hostel gevonden: http://www.grandcanyonhostel.com/about/html/facility.htm
Wat raar is dat de Grand Canyon wel een Amtrak station heeft, maar dat deze alleen toegankelijk is doormiddel van georganiseerde tours. Niet zo’n groot probleem, want er rijden genoeg shuttlebussen vanuit Flagstaff, maar vind het wel een beetje vreemd. :stuck_out_tongue:

Is couch surfing misschien een optie?

Ja dat is het zeker. Ik ben nog aan het overwegen of ik er ook echt gebruik van ga maken. In hostels kom je natuurlijk ook een hele hoop leuke mensen tegen waar je mee wilt/gaat optrekken, dus ik weet niet of couchsurfing dan wel nodig is om nieuwe interessante mensen te ontmoeten.

Ik heb nu 2 berichtjes gestuurd, en heb al een antwoord van een jongen, die het erg leuk lijkt om mij wat meer van Los Angeles te laten zien, dus dat is al positief!