Half jaar rondreizen en werken in Amerika na middelbare school

Ja zulke tenten zijn inderdaad erg handig. Wij hebben er zelf ook 2 van. Maar als je zo’n tent in klapt is het toch een grote cirkel? Dat lijkt mij niet erg makkelijk rondtrekken. Wellicht heb je tegenwoordig nieuwere “opgooitentjes” die wat gemakkelijker mee te nemen zijn.

Ik las hier http://www.zion.national-park.com/camping.htm dat er tenten te huur zijn (op Zion), dus verwachtte eigenlijk dat dat bij andere NP’s ook zo zou zijn.

Hoi Goelian,

geweldige plannen heb je! Ik heb zelf iets vergelijkbaars gedaan met een vriendin. Enig verschil: het was in 1993, tijd van de gulden. We hebben een retour SF gekocht + een ‘Last Pass’ vliegticket gekocht. Met zo’n ticket waren we op ‘standby’, dus = de vlucht niet vol konden we mee. Dat ging geweldig en zo hebben we een tiental binnenlandse vluchten kunnen nemen voor een schijntje(toen 500 gulden), we hadden ons geld er na 2 vluchten al uit… Ik moet bekennen dat ik niet weet of dit nog bestaat…We verplaatsten ons per bus. We hebben wel altijd in een Motel6 gelogeerd, toen $45 per nacht, nu $65 per nacht= €40. Elk vliegveld heeft een shuttle service naar motels. We waren samen dus deelden we de kosten.

Maar goed jij gaat alleen. Ik denk dat het geen slecht idee is om een budget te stellen. Hoeveel denk je te kunnen sparen? Ik gok dat je met €1000 per maand (€30 per dag) redelijk in de buurt komt. Je retour ticket naar bijv SF kan al vanaf €600. Dus je hebt al gauw €4000 nodig. Houd ook rekening met extra kosten zoals National Park entree kosten, shoppen (je komt altijd iets tegen, I-pad??lol) avondje stappen, enz.

Ik hoop dat dit nuttige info is geweest, veel succes en houd ons op de hoogte (doe je erg goed tot nu toe!)

Zo Fredje, dat klinkt erg leuk! Ik probeer inderdaad een budget te stellen, alleen dit is wel erg lastig :stuck_out_tongue: Prijzen van bussen (in mijn geval Greyhound abonnement), city passen, nationale parken (in mijn geval een America the Beautiful Pass), hostel/motel/camping en vliegticket zijn goed te plannen. Dat is al een heel groot deel van de totale kosten. Maar inderdaad als de in steden kom je om je heen leuke dingen tegen waar je naar toe wilt, shoppen, eten & drinken gaan wat lastiger. Ik wil namelijk ook niet alles al voorgekauwd hebben, door bijvoorbeeld al vast te zetten dat ik op dag 39 in Los Angeles zit, en dan Beverly Hills ga zien, en vervolgens het Hollywood museum, om maar iets te noemen. Zulke dingen wil ik wel graag per dag zien, en kijken waar ik zin in heb. Dit neemt natuurlijk niet weg, dat ik niet ga opzoeken wat er allemaal te doen is, want dat is natuurlijk wel noodzakelijk. Ik kan vrij lang sparen. Volgende maand ben ik (hoop ik) definitief klaar met school, en kan ik fulltime gaan werken. Dit houdt in dat ik grof geschat van juni tot eind februari kan werken. (9 maanden)

Bedankt! Ik zal jullie zeker op de hoogte houden :wink:

Als je 9 maanden kan werken moet het wel lukken een paar duizend euro te sparen. Komt wel goed! Je bent in ieder geval ruim op tijd begonnen met plannen. Nog een tip, maar dat heb je denk ik zelf ook wel bedacht, zorg dat je werelddekking hebt van je ziektekostenverzekering, bel desnoods je verzekeraar om te overleggen.

Hallo daar ben ik weer :slight_smile:
Zojuist het bericht gekregen dat ik ben geslaagd. Nu ben ik weer een stap dichterbij de droomreis! Deze maand heb ik niet de uren gehaald die ik wilde maar heb toch al een mooi bedrag bij elkaar gespaard deze maand, maar de volgende maand begint het echte werk voor mij :slight_smile:

Hoi,

van harte met het behalen van je examen! Die heb je mooi op zak!

Nu kun je je lekker gaan bezighouden met je Amerika reis.

We horen graag van je!

Vanaf 1 juli werk ik fulltime bij een uitgeverij. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Wat betreft de financiën gaat het dan zeker lukken. Ik behoud ook mijn vaste baantje bij de Albert Heijn. Zeker omdat ik maar 4 uur in de week werk daar is mijn loon relatief hoog, want ik krijg wel elk kwartaal een vaste AH bonus van 75 euro. Dus als ik op die manier mijn uurloon bereken kom ik erg hoog uit, dus dat baantje ga ik lekker behouden :stuck_out_tongue:
Zo houd ik ook nog geld over voor leuke dingen. Simpel gezegd: het geld dat ik bij de Albert Heijn verdien kan ik uitgeven, en wat ik bij de uitgeverij verdien spaar ik. Natuurlijk geef ik niet alles uit wat ik bij de Albert Heijn verdien, dus kan ik daar ook nog een deel van sparen.

Goeie deal! Succes gewenst.

Vandaag mijn 1e werkdag gehad bij de uitgeverij, en ik houd het daar wel vol. :slight_smile: Ik hoop dat zij er ook zo over denken. ^^

Succes!

Ik ben weer bezig met de planning, en ik ben erachter gekomen dat het midden van het zuiden (Texas, Arkansas, Louisiana, Mississippi) mij niet de moeite waard zijn om zo lang in de bus te zitten. Natuurlijk heb ik wel steden als New Orleans en Austin die ik graag zou willen zien, maar de afstand is het gewoon niet waard.

Om het een beetje duidelijker te maken heb ik in paint een kaartje gemaakt:

Het plaatje is wat klein geworden door die site waarmee ik hem heb geupload, maar ik denk dat jullie nog wel kunnen zien waar ik naar toe wil. In elk geval de regio dan, en daar gaat het voornamelijk om.

Maargoed, het is natuurlijk wel leuk en aardig dat ik bepaalde staten wil overslaan, maar het moet wel in mijn budget passen. Want als ik wel die staten bezoek, kan ik gewoon met mijn greyhound buskaart van 2 maanden, onbeperkt rondreizen in de VS. En om het over te slaan, zal ik dus een binnenlandse vlucht moeten pakken wat natuurlijk weer geld kost. Ik ben totaal niet op de hoogte hoe duur zo’n ticket daarvoor is, dus als er iemand met ervaring is, hoor ik het graag. :wink: Ik ben wel regelmatig tegengekomen dat het ‘relatief goedkoop’ is, maar wat is ‘relatief goedkoop’?

Daarbij is het goedkoper om een retourtje van Amsterdam - Los Angeles te kopen, en dan gewoon zowel aankomen als weer vertrekken in Los Angeles, dan als ik aankom in Los Angeles, en mijn reis beëindig in bijvoorbeeld Miami. (om maar een plaats op te noemen)
Dus dat zou betekenen dat ik een ticket van Amsterdam naar Los Angeles, EN een ticket van (bijvoorbeeld) Miami naar Amsterdam. Daar zit natuurlijk ook wel een aardig prijskaartje aan.

Ik heb een totaal budget van ongeveer 4.500 euro, dit kan oplopen tot 5000 euro. Of dit genoeg is om dit alles te realiseren, heb ik grote vraagtekens bij. Daarom vraag ik jullie om hulp.

Alvast bedankt! :slight_smile:

Oja, het werken bij de uitgeverij gaat nog steeds prima!

Hoi Goelian,

Je kunt heel makkelijk op de website van een bekende maatschappij kijken voor een binnenlandse vlucht. Bijv. Delta of American Airlines om maar wat te noemen. Hetzelfde zoals je hier op elke website een vlucht kunt boeken. Let wel op dat je echt op de Amerikaanse site bent en niet op een Nederlandse.
Zo weet je direct wat een ticket kost. Ik heb even snel gekeken, in April van bijv. Vegas naar Jacksonville: $202,-. Is denk ik een mooie prijs

Is het echt zoveel duurder om een andere opstapplaats te kiezen voor de terugvlucht? En €5000 is denk ik erg krap voor een half jaar. Reken op €30 per dag, dus zo’n €1000 per maand. Ik mag aannemen dat je ticket er niet bij inbegrepen is?

Mooie reis trouwens!

1 like

Ha, bedankt!

Ik heb even op American Airlines gekeken en stel dat ik mijn reis zo indeel: (grove schets)

1 maart: Amsterdam - Miami
1 april: Miami - Los Angeles
29 april: Los Angeles - Miami
1 mei: Miami - Amsterdam

Dan ben ik in totaal nog geen 300 euro kwijt. Dat is inderdaad wel goedkoop, en past vooralsnog prima in mijn budget. Dat is even een meevaller :cheer:

Het is trouwens geen half jaar, want je mag maximaal 3 maanden wegblijven, en ik vind 2 maanden voldoende voor deze bestemmingen, dus ik blijf 2 maanden :slight_smile:

Nou, mooi zeg! Ik zat ondertussen nog vanalles te veranderen in m’n post, dus lees em nog een keer.

Wat betreft de opstapplaats…

Je moet namelijk 2 tickets kopen. 2 retourtjes, want die zijn goedkoper dan enkeltjes. (waarom weet ik ook niet)
En zo’n retourtje is nog relatief goedkoop voor mij (gunstig seizoen, flexibele reistijden, en wellicht kan ik een mooie aanbieding eruit prikken), maar het is geloof ik alsnog duurder dan dat ik dus die binnenlandse vluchten maak.
Zo’n retourvlucht van Miami - Amsterdam kost geloof ik ongeveer 500 euro.
2x500 = 1000
1x500 + 300 = 800.

Ik heb me eerlijk gezegd nog niet echt verdiept in deze prijzen, maar dit komt in elk geval erg in de buurt, dacht ik.

Ah, nou dan red je het makkelijk met €5000.

1 like

Ja, daar ben ik zelf ook niet echt bang voor. Overnachtingen plan ik ruimschoots. Ik heb bijvoorbeeld vastgesteld dat ik 25 euro per overnachting kwijt ben. Zelf ben ik ervan overtuigd dat ik veel minder kwijt ben hieraan, omdat ik veel op nationale parken overnacht, en die zijn nogal goedkoop. Zo doe ik dat ook met eten, en zo kwam ik dan toch uit op een bedrag dat ik net aan haal.

Ik ben trouwens San Diego, Charleston en Orlando vergeten in te kleuren op het kaartje. Die horen er ook nog bij.

Snap die berekening met twee retourvluchten niet helemaal. Volgens mij koop je 1 retour Amsterdam - Miami en dan 1 retour Miami - Los Angeles.

Ga niet morrelen met een retourvlucht waarvan je dan 1 deel gebruikt omdat een retourvlucht goedkoper is dan een enkeltje. Luchtvaartmaatschappijen houden daar niet van en zouden wel eens alle andere boekingen die je bij hen gedaan hebt, kunnen intrekken en je op een zwarte lijst plaatsen zodat je in de toekomst problemen krijgt met het kopen van andere kaartjes.

Dat met die zwarte lijst wist ik niet, maar ik zou dat sowieso niet doen hoor. Een retourtje binnenlandse vlucht zodat je het retourtje Miami - Amsterdam gewoon haalt is goedkoper. Het is wel onhandiger omdat ik 1 of 2 dagen voordat ik naar Nederland vlieg, weer van Los Angeles naar Miami moet vliegen, om die vlucht naar Nederland te halen.