Ik ben op het idee gekomen, na mijn havo te hebben behaald naar Amerika te gaan, er was namelijk nog niet echt een studie die mij aansprak.
Een week na mijn diploma uitreiking kwam er famillie uit Amerika die een lang weekend bij ons kwamen logeren, ik had ze nog nooit gezien ze waren hartstikke aardig en het was gezellig. Als snel kwam het idee dat ik wel een jaar bij hun in San Diego mocht komen, studeren, vakantie, etc.
Ik heb er een tijd over nagedacht en ik had al snel beslist dat dit is wat ik wou doen voor mijn volgende jaar. Als het loopt zoals ik wil, wil in januari 2013 vertrekken. Ik zou ongeveer wel een half jaar willen verblijven.
Nou heb ik een aantal vragen:
-Er is een comunity college vlak bij hun huis, die niet zo duur is.
Ik weet dat ik hier een study visum voor nodig heb maar dan willen ze eerst weten waar ik ga studeren alvorens ik een visum aan kan vragen…?
-Kan ik met met een toeristen visum B-2 een taalcursus volgen?
-Moet je altijd een intervieuw afleggen voor een visum? (US consulaat wat een lastige site…)
Ik zit al te springen om naar Amerika te gaan sinds Juni, hopelijk kunnen we die droom snel realiseren!
heeft iemand misschien ook enig idee wat een taalcursus kost? Ik wil namelijk wel wat doen als ik in Amerika verblijf…
heb ook een beetje naar kosten van een studie gekeken maar het blijft helaas peper duur:(
Als het college een goed progamma voor internationale studenten heeft kan het zo zijn dat je via de school zelf ook taalcursussen aanbied. Zeker iets om goed over n te denken in verband met kosten.
En een studie hoeft helemaal niet duur te zijn, dat ligt maar net aan je school. Denk er aan dat als je minimaal een jaar wegblijft je al studie financiering krijgt en er al een volledige studie kan doen in twee jaar. Zorg er wel voor dat je je studiefinanciering tijdig aanvraag; als alles goed verloopt met het aanvragen duurde het bij mij nog 3 maanden voor ik bevestiging had. (En dat was zonder dat ik iets fout ingevult had en zonder dat er iets niet klopte).
Je moet eerst ingeschreven staan bij een opleiding alvorens je een visum aan kunt vragen, van je school krijg je dan een heel pakket papieren, en daarmee kan je dan aankloppen bij het consulaat.
En ja, volgens mij heb je voor elk visum een interview nodig.
Let wel op, ik zelf heb ruim twee jaar regelwerk alvorens ik naar amerika ga. Ik weet niet of het je gaat lukken in een half jaar …
En voor studeren, denk erom dat de leeftijd op een community college gemiddeld vaar tussen de 23 en de 26 ligt, ik weet niet hoe oud je bent, maar jonger dan 18 word je meestal al niet eens toegelaten. In dat geval raad ik je aan naar een high school te gaan.
duidelijke antwoorden, ik ben niet meer echt van plan om voor een studie te gaan. Wel voor een taalcursus mischien.
Ook leek het me leuk om naar vrijwilligers werk te zoeken. Ik ga dus een B-1 visum aanvragen en meer zien wat mij in het verschiet ligt.
Het is natuurlijk handig dat ik een plek heb waar ik kan blijven dat zorgt wel voor rust zolang ik eerst maar mijn visum rond heb ben ik al tevreden.
plan is om eind januari begin februari die kant op te gaan, hopelijk nog haalbaar ben nu online het DS-160 formulier van het consulaat in te vullen.
Voor vrijwilligers werk kan je kijken bij de volgende sites, meestal krijg je een verblijfplaats bij de gever van het vrijwilligerswerk. Je kan hier ook verschillende projecten doen zodat je eventueel kan reizen.
Tijdens de zomermaanden is er altijd veel vraag naar jongeren die (soms betaalt, soms vrijwillig) op de vele zomerkampen overal door Amerika willen werken, daar kan je altijd terecht. Gewoon google zoeken op summer camp levert daarbij denk ik al heel veel op.