Hallo,
Ik ben 17 jaar en doe dit jaar mijn eindexamen havo. Na mijn eindexamen wil ik graag een jaar naar het buitenland, het allerliefst naar Amerika. Dit wil ik wel pas doen als ik 18 ben, dus na 13 augustus 2011.
Via ef.nl vond ik een programma dat perfect bij mijn wensen past. Je woont op een prachtige campus en wordt voorbereid op studeren (evt. in het buitenland). Maar aangezien ik hier geen studiefinanciering voor krijg is dit VEEL te duur.
Toen dacht ik: Ik wordt au pair! Het liefst wel via een organisatie i.v.m. veiligheid en contact met andere au pairs. Maar bij de organisaties die ik heb gevonden moet je een rijbewijs hebben en is het voor 12 maanden, terwijl ik liever 6-9 maanden weg wil zijn.
Het allerliefst zou ik op een campus o.i.d. wonen, dus met meerdere studenten bij elkaar. Wat ik doe maakt me niet zoveel uit. Ik wil best werken of een voorbereidende studie of een taalcursus doen.
Er is dus 1 best wel groot probleem en dat is: GELD! Mijn ouders hebben het niet zo heel breed dus ik ben opzoek naar de zo goedkoop mogelijke oplossing.
Als er écht niets te vinden is in Amerika dan zijn andere suggesties ook welkom.
Groetjes,
Floor