Highschool 18 jaar

Hee!

Ik doe dit jaar mijn eindexamen vwo, na mijn eindexamen zou ik heel graag een jaar naar het buitenland gaan. Vooral om mijn engelse kennis te verbeteren. Het leukst lijkt mij een jaar high school. Maar nu is mijn vraag kan dit nog wel? Ik ben jarig op 24-02-1993. Ik kan sowieso niet naar de vs met mijn vwo-diploma. Weten jullie misschien een ander land waar ik wel heen kan?
En als ik nergens anders heen kan, wat zou een andere mogelijkheid zijn?

Alvast bedankt!

Canada biedt studievisa aan. Aangezien je eindexamen nog een paar maanden in de toekomst ligt, geeft dat je ruim de tijd om voorbereidingen te treffen (een high school kiezen, papierwinkel in orde maken, etc.) Ook kun je er een bijbaantje bij nemen, aangezien ze bij studenten niet moeilijk doen om een werkvisum erbij te geven. Er zit geen organisatie tussen, dus je moet er zeker wel de nodige tijd in steken. Aan de andere kant is het wel een prachtige uitdaging. :wink:

Volgens mij is dat zeker een uitdaging! Maar ik zou liever wel een programma van een organisatie volgen. Als er dan iets mis gaat, kun je altijd nog ergens op terug vallen.

Hallo Lamanna, dient het sowieso Engelstalig te zijn, of mag het ook een andere taal zijn ? Ik heb best wat mogelijkheden voor je :-).

Ik was 17 toen ik naar Amerika ging voor mijn senior year in High School… werd daar 18 en had mijn diploma ook al dus eigenlijk mocht het niet meer. Toch gedaan en ondanks 1 probleempje is alles goed gekomen! Mocht je niks anders vinden kun je dus altijd nog even informeren bij EF of CETUSA.