Hallo…Ik ben een meisje van 19 jaar en droom er al jaren van om een langere tijd in los angeles te gaan wonen en studeren…! Na veel research gedaan te hebben ben ik er al snel achter gekomen dat het ten eerste ontzettend moeilijk is de VS binnen te komen en ten tweede dat het onwijs veel geld kost…
Ik wilde graag voor een paar maanden een talencursus gaan volgen…
Heeft iemand hier tips over of hier ervaringen mee??
Alle hulp is meer dan welkom…
Ik ben vorig jaar met EF naar het buitenland geweest. Heb een tussenjaar genomen en heb Spaans in Malaga geleerd en Engels in Londen. Heb echt een super tijd gehad. Zit er nu aan te denken om nog een cursus te volgen in Amerika. Volgens mij helpen ze je ook met de visumaanvraag.
Volgens mij hebben ze ook een school in LA. Moet je ff kijken op www.ef.com
De EF bied inderdaad talencursusen in Los Angeles aan.
De kosten daarvoor verschillen naar aanleiding van het programma dat je volgt. Je hebt de keuze hierbij uit Intensief, General en Basic.
Stel dat je voor 24 weken een talencursus wilt doen, dan zijn de prijzen als volgt (in euro’s):
Intensief: 12.680
General: 11.160
voor basis is geen 24 weken programma, maar wel een 12 weken programma, wat 5.280 euro zou kosten.
Hierbij zit inbegrepen dat je de keuze hebt uit 20, 26 of 32 lessen per week (de lessen duren gemiddeld 40 minuten). Je zult een kamer toegewezen kregen in een gastgezin, waardoor je dus ondergedompelt word in de taal.
Ze vermelden niks over eventuele hulp met een visum, maar ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat ze helpen, aangezien het anders lastig is om een visum te krijgen.
Je zou inderdaad voor een optie als au pair kunnen gaan. Hierbij heb je de mogelijkheid om naast je werk als au pair (wat gemiddeld 45 uur in de week is) wat vakken te volgen aan een lokale school, mocht je dat willen. Het voordeel van au pair zijn is dat je geld verdient terwijl je de taal leert en in aanraking komt met andere mensen. Dit gaat via Travel Active (http://www.travelactive.nl/au-pair/wereldwijd/amerika.html) en ik kan uit ervaring zeggen dat dit goed geregeld is. Je krijgt vooral een trainingsdag in Nederland en bij aankomst in Amerika krijg je eerst een introductieweek in New York waar je de nodige informatie en training krijgt voor je verdergaat naar je gastgezin. Travel Active zal je ook helpen met het verkrijgen van een J1 visum, wat het dus aanzienllijk makkelijker maakt.
Ik moet er wel bij zeggen dat je voor een au pair functie in de VS minimaal een jaar beschikbaar moet zijn, minimaal 18 moet zijn en een MAVO/VMBO diploma moet bezitten. Daarnaast word je verwacht een redelijk niveau van Engels te hebben en moet je een rijbewijs hebben.
Mocht je vragen hebben, dan hoor ik het wel.
Hoop dat je hier wat mee kunt.
Ik ben een jaar naar het buitenland geweest, maar mijn ouders hebben naar verhouding veeeel minder betaald. volgens mij heb je 2 programma’s, waarvan eentje speciaal voor een semester en een studiejaar is. die cursusprijzen zijn echt veel goedkoper, dan dat je het los boekt.
ben binnen Europa gebleven, dus had geen visum nodig, maar ik weet dat ze je helpen met de visumaanvragen. kun je beste even bellen met EF.
tijdens programma heb ik een bijbaantje in een restaurantje in londen gehad. was echt heel erg leuk, want zo heb ik de locals goed leren kennen.
Ik ben tweedejaars student Hotel en- Eventmanagement, en zou graag mijn afstudeerstage in Los Angeles willen doen.
Heeft iemand al eerder daar stage gelopen, of ken je iemand die daar stage heeft gelopen? Graag reactie.
Ik wil namelijk weten wat de ervaringen met een afstudeerstage in deze stad zijn. New York lijkt me ook echt super! Maar daar kan ik veel meer over vinden dan over LA.
Ik ken wel wat betrouwbare organisaties die voor jou in CA of NY een stage kunnen regelen, eventueel in combinatie met studievakken op een universiteit. Mail me svp even op meijer@ustudy.nl