Reisgenootje Engels Los Angeles

Hallo,

Ik wil in december/januari naar de VS voor een cursus engels in Los Angeles.
Iemand die dezelfde ideeën heeft?

Tim

Ha Tim,

Ik zat ook aan zoiets te denken, alleen dan in San Francisco :wink:
Wat ik tot nu toe tegenkom, is wel bet prijzig. Heb jij alles al verder uitgezocht?

Groetjes,

Marit

Hey Marit, San Francisco is ook leuk idd :slight_smile: Ik wil bij Kings College in Los Angeles (hollywood). Maar het is echt niet normaal duur allemaal. 12weken cursus + Europees certificaat ongeveer 3500euro. Huisvesting simpelweg 2500/3000euro, vliegtuig 800euro. Naja ik gok zo bij elkaar makkelijk 10duizend? Wat heb jij o.a. al geïnformeerd?

Ha Tim, ja het is echt niet normaal he?! Ik heb inderdaad ook van die instituten gevonden die cursussen aanbieden tegen een dergelijke prijs.
Omdat het zo duur is, ben ik nu aan het kijken of het ook op een andere manier kan, bijvoorbeeld door online te zoeken via de Amerikaanse Marktplaats naar opleidingen/scholen die een cursus aanbieden. Daarnaast hoop ik op die manier een woning te regelen, ik heb dit al eens eerder in Sydney gedaan via een vergelijkbare website en dat beviel toen erg goed! Ik denk ook dat er goedkopere opties zijn om goed Engels te leren dan via zo’n instituut waaraan veel kosten verbonden zijn, maar dat hoop ik dus binnenkort uit te vinden :slight_smile:

Eey Marit, dat is ook een optie inderdaad. Dan kom je op sites als craigslists misschien. Voor mij is een certificering noodzakelijk voor m’n studie, dus is jammer genoeg altijd weer duurder. Zelf ben ik niet veel goedkope scholen o.i.d. tegengekomen, maar je hebt gelijk dat de instituten erg duur zijn. Maarja ze verdienen hun brood ermee haha. Ik zag ook huisvesting via Airbnb.com, dat is een veilige site waar verhuurders worden geregistreer, tijdelijk misschien een optie. Maar het goedkoopst is denk ik toch lokaal wat zoeken.

Hoi Tim en marit,

Ik wilde ook in december/januari naar los angeles voor Engelse les, maar de scholen zijn dan 2 weken dicht (volgens study-globe) Nu heb ik een optie voor Miami, maar zoek daarvoor ook een reismaatje. Ik heb een offerte aangevraagd voor 3 weken. € 1.100 voor 3 weken excl. ticket.

Gr. José

Heey José, je gaat de zon opzoeken dus haha :hihi::hihi: . Miami is ook een leuke bestemming, maar zo te lezen ook pittig aan de prijs. Ik neem aan dat je verblijfkosten hierin zijn opgenomen? Of heb iets anders geregeld? Ik gok dat een retourtje ook zo 700euro kost.

Ha Tim en José,

Leuk om te lezen ook over jouw plannen José. Ik ben intussen al wat verder in mijn zoektocht, zo heb ik een non-profit organisatie gevonden die lessen aanbiedt die aanzienlijk beter te betalen zijn. Zo hebben ze een programma van 16 weken voor 1180 euro, bovendien is het een gecertificeerd opleidingsinstituut zoals ik via hun website begrijp. Mocht het voor een van jullie interessant zijn, dit is hun website: http://www.iicesl.org/index.html
Verder inderdaad via craiglist en dergelijke sites zoeken naar een woonruimte.

Groetjes,

Marit