Haifa Israel, Oktober 2010

:zon02::zon02::zon02:

*Ik ben van plan om van 6 t/m 14 oktober een vriend
(lokale bewoner) in Haifa, Israël te bezoeken en tegelijkertijd
vakantie te vieren. Zon, zee, cultuur en een wijntje…
In verband met zijn werk zal hij niet alle dagen tijd voor mij hebben.
Ben je een spontane en gezellige jongeman of meid rond de 26,
ga je toevallig ook rond deze periode die kant op
en heb je zin om samen te reizen en/of een tweetal dagen
iets te ondernemen, laat het me weten…

  • *Andersoortige voorstellen zijn ook welkom.

Maartje

:zon02::zon02::zon02:

Hey Maartje,

Klinkt erg leuk.
Ik was ook naar een reisgenootje voor Isaël opzoek, heb nu iemand gevonden die mee zou willen voor een reis door Syrië, Jordanië en Israël. Heb m verder nog niet ontmoet, dus nog ff kijken of t wat gaat worden.

Anders klinkt jou plan erg aantrekkelijk, maar kan jij nog veranderen van datum. Ik kan namelijk ivm school niet eerder weg dan 15 oktober en dan 2,5 week ofzo. Ik heb zelf ook een adresje ergens in het noorden van Israel, dan kunnen we t combineren.

Gr Karin

Hey Karin,

Leuk! Ik kan zeker proberen het nog om te zetten. Laat het me maar weten zodra je meer duidelijkheid hebt over je andere plannen, dan kan ik daarna kijken wat voor mij en Tomas (jongen die ik ga bezoeken) mogelijk is. Welke plaatsen en/of bezienswaardigheden in Israël zou je graag willen bezoeken? Jeruzalem en Tel Aviv trekken mij wel. Rondom Haifa schijn je ook een grote tempel en graftombes te hebben… Ik heb me nog niet echt in het land verdiept (ga ik zeker nog doen voor vertrek), dus als jij alvast leuke suggesties, ideeën hebt, ik sta er voor open :slywink:

Groetjes Maartje

Hey Maartje,

Ik heb me der ook niet echt in verdiept. Ik wil iig een bezoekje brengen aan Petra in Jordanië.
Maar het is niet moeilijk om daar te komen vanuit Israël.

Ik heb volgend weekend met hem afgesproken.
T probleem is dat ik niet zo veel geld heb en hij wil ook graag naar Syrië. Wat betekend dat we wel minstens 2 weken moeten gaan. Anders is het veel te veel in zo’n korte tijd. Max kan ik 2,5 week weg, dus dat wordt dan de planning. Maar ja ook allemaal duurder natuurlijk, hoe langer je weg gaat. We willen veel gaan couchsurfen, dus dat drukt in de prijs.
Maar Syrië lijkt me wel wat, maar mijn eerste idee ging uit naar Israël om een paar gasten op te zoeken die ik in Argentinië heb ontmoet. En om naar Petra te gaan. Zou graag de 7 wereld wonderen willen hebben gezien voor mijn 30ste :stuck_out_tongue_winking_eye: Zit bijna over de helft;-)

Maar hoe lang wil jij op vakantie? Voor alleen Israël is een week, 10 dagen wel genoeg. Misschien nog een paar dagen Jordanië, voor Petra en misschien een nacht in woestijn (alhoewel dat heb ik al eens gedaan, dus…) en in het zuiden moet je net zoals in Egypte mooi kunnen duiken. Maar dat red je zoiezo allemaal wel in 2 weken.

Wat vind jij verder nog leuk om te zien en te doen op reis? Heb je al eens eerder reisgenootjes via internet leren kennen?

Ik zal ook even wat meer over mezelf vertellen.
Ben 26 en woon in Delft, tussen Den Haag en Rotterdam.
Ik heb de laatste 3 jaar al verschillende prachtige reizen gemaakt. Onderandere een jaar door Zuid-Oost-Azië gereisd, 3 maanden Zuid-Amerika en ben in december terug gekomen van 3 maanden Zuid-Afrika en Madagascar. Voor al mijn reizen heb ik mensen op intenet leren kennen, wat op één na allemaal heel goed bevallen is. Al mijn reisgenootjes zijn meiden geweest en die ene waar t niet zo goed mee klikte was een gast. Ik was me vooral aan t ergeren aan hem. Maar we hebben de reis wel samen afgemaakt. En aan t einde ging t al iets beter.
Alle details krijg je vast op reis wel een keer te horen;-) Soms te grappig voor woorden, maar ook ergernissen.
Nu ga ik dus misschien ook met een jongen, hij krijgt een eerlijke kans, maar ik ben toch een beetje bevooroordeeld. 2 meiden samen is ook anders voor de omgang met anderen, maar dat kan zo zijn voordelen en nadelen hebben.

Verder heb ik een hekel aan musea. En ik vind het wel leuk om eens een trekking te doen, maar bergen beklimmen heb ik niet zo veel mee. Verder vind ik heel veel dingen leuk, en ben ik niet zo moeilijk in plannen veranderen.

Ik dacht dat ik eindelijk een beslissing had gemaakt, maar ja nu jou ideeën erbij komen begin ik weer te twijfelen. T bespaard wel een boel geld, om wat korter weg te gaan en minder te verplaatsen. En ja ik wil wel graag op vakantie en iets zien…
Beslissingen maken zijn door al die reizen niet meer zo mijn sterkste punt, haha.
Ik ga der eens een paar nachtjes over slapen…

Groetjes Karin

Je kan me ook mailen, is denk ik handiger:
[EMAIL=“karindgroot@gmail.com”]karindgroot@gmail.com

Gr Karin