GSM kopen in Bkk ?

De gsm van mijn dochter heeft kuren. Dit jaar reizen we met het gezin naar Thailand en doen dan uiteraard ook Bkk aan. Nu weet ik dat in MBK bijvoorbeeld ontzettend veel te koop is op dit gebied. Ik heb echter nooit naar de prijzen gekeken, nooit nagegaan of zo’n gsm het ook doet in Europa etc etc.

Er zijn vast wel leden/lezers die hier onderzoek naar gedaan hebben/informatie hebben ingewonnen etc

Mijn vragen:

1. doen de GSM’s die je in MBK kan kopen (unlocked) het ook in Europa ?
  2. zit bij de grotere merken (Sony E, Nokia, Samsung, LG) alleen Thaise software of ook internationale ?
  3. Hoe liggen de prijzen t.o.v. Europa/Nederland ?
  4. Heeft iemand links (van cellphone sellers) naar sites met prijsvermelding ? Zelf kom ik niet verder dan Jaymart (die overigens grotendeels in het Thais is).
    Alvast bedankt voor de antwoorden
    ciao
    Paul

Oeps vast het verkeerde topic gekozen. Kan het zelf niet meer verplaatsen of verwijderen. Sorry moderators

de gsm’s werken ook in europa en de bekende merken bevatten ook een menu in het engels, de prijzen zijn denk ik gelijk aan europese prijzen voor toestellen zonder abo.

In de MBK kan je een dagje rondlopen op de gsm afdeling ,ieder onderdeeltje is er te koop!
Maar het prijsverschil van alle electronica is niet zo groot.
En oppassen zie je soms een hip model aan goedkope prijs dan hebben ze binnenin een goedkope versie gestoken .
Om het duidelijker te zeggen " een porsche met een motor van een 2 pk tje ).

mvg

In Thailand kun je eigenlijk alles krijgen wat je hier ook kunt kopen. En die toestellen werken ook gewoon in NL. Prijsverschillen zijn verwaardeloosbaar, soms zelfs nog goedkoper in NL.

Randspulletjes zoals batterijen, geheugenkaarten, oordopjes etc. kun je vaak goedkoper vinden in Thailand. Wat mij verbaasd is dat ondanks het mega-aanbod de concurrentie maar matig is. Men vraagt vrijwel overal dezelfde prijs binnen een bandbreedte van maximaal een eurootje of tien.

Ach het shoppen is eigenlijk altijd leuk maar of je er nu echt iets mee opschiet, vraag ik mij dus af.

ben het niet helemaal eens-het scheelt in die zin wel dat je
HIER=Thai altijd SIM lock vrij krijgt
dezelfde prijzen in NL gelden voor gelockte-met verplicht abo oid.
de geodkoopste samsung kost rond de 800 THB=17 euries. Met radio, TV en al die rompslomp erbij rond/vanaf de 1500. omdat ze vrijwel overal al de laagste prijs bieden kan er bijna geen concurrentie meer zijn-dat is in NL ook wel anders.
gebruik verschilt verder niet

de goedkoopste sleuren heb ik zien staan voor 550bath,je kunt nergens goedkoop een gsm kopen dan in Thailand,touchscreen 3500bath(internet+tv)alles wordt ingevoerd van de lage loonlanden!heb zelf een tv gezien die bij ons 2500euro kost hen hier in Thailand ocharme 17.500bath!gegroet georgessiam.

Bedankt voor de reacties dames en heren.