Grote rugzak of een duffel?

Ik ga in binnenkort voor 21 dagen naar canada. Het is een kampeerreis waar geen trekking in zit. We verplaatsen ons met een minivan op een paar dagen na, als we naar een verlaten onbewoond eiland gaan.

Mijn gewone reistas is een standaard ding, dus vooral niet waterdicht. Omdat er ook een slaapzak en mat mee moet (geen tent) is hij ook wat aan de kleine klant.

Ik twijfel nu of ik een grote rugzak koop of een duffel van bv 90 liter.
Beide hebben voor en nadelen.

Wat zou het fijnst werken voor zo’n trip? Er moet iig ook een dagrukzakje mee van een liter of 30 om op de trips mee te nemen

Een slaapzak en een matje hoeven niet veel ruimte in te nemen, die van mij passen makkelijk in mijn 55L rugzak. Niet de dikste slaapzak die ik heb, maar wel de slaapzak waar ik buiten mee kan slapen als het 5 graden is…

Verder zou ik niet meteen dure nieuwe spullen aanschaffen, maar overwegen een waterdichte flightbag te gebruiken. Deze werkt prima als regenhoes! Als je er eentje koopt met een groter volume dan je rugzak, dan kun je evt. je slaapzak en matje buiten aan je rugzak bevestigen. Hoes erover, en alles blijft schoon en droog.

Dat is inderdaad wel een idee. Heb je een aanbeveling voor zo’n flightbag?

Zal wel eens kijken hoever ik er mee kom. Mijn slaapzak is echt een zomer ding en de organisatie adviseert een slaapzak die tot -5 kan. Het kan er 's nachts al aardig afkoelen al zal het niet gaan vriezen. (verwachten we)

Mijn dagrugzak is 45 liter dus dat is wel wat krap voor mijn handeltje.

Ik vind dat van Jenny wel een goed idee.

Of misschien ken je wel iemand die een grotere tas te leen heeft? Ik zie die waterproof duffels van 70 liter (die ik ook heb) wel vaak om me heen. Ik heb mijn backpack ook wel eens uitgeleend aan een vriendin, ligt anders toch maar in de kast 11 maanden per jaar. :slight_smile: Vooral als iets voor eenmalig gebruik is, is lenen handiger dan kopen.

Ik weet niet wat die reisorganisatie aanbeveelt, moet het echt waterdicht zijn? Waarom? De tas ligt in een busje of in een tent? Of moet je op dat onbewoonde eiland misschien in de regen lopen ermee? Een dunne wegwerpponcho van de HEMA is dan al genoeg, of een regenhoes om je backpack. Ik zou zelf liever iets hebben wat comfortabel draagt. Maar ik heb nog nooit zo’n volledige kampeervakantie gedaan in een ander continent dus misschien begrijp ik het verkeerd.