Ik wil jullie vragen naar jullie ervaring op reis.
Word je soms vreemd aangekeken/behandeld alsof jij een zwerver bent als je groot bagage of een rugtas rond moet sjouwen?
Ik heb dit weleens meegemaakt tijdens doorreis.
Natuurlijk wil je zoveel mogelijk gebruik maken van kluisjes, hotelkamers e.d. waar die gelegenheid zich voordoet, maar als jullie grote afstanden moeten reizen tja, dan moet al het bagage mee.
Ook wanneer bijv. bepaalde spullen niet kunnen ontberen, dan zit je echt met de grote tassen.
Dus mijn vraag, kom je dan over als een zwerver?
Want ikzelf heb een paar keer iemand mij vreemd aankijken gehad, toen ik naar de weg vroeg, en die deed de ogen zo omhoog alsof “mens, het kan je toch niet schelen.” En natuurlijk zonder antwoord te geven weggelopen.
Tsja, er zijn nog een aantal conservatieve hotelgangers die denken dat backpacken voor liftende hippies is die zich wekenlang niet wassen. Hun probleem dat ze zo’n verdraaid beeld van de wereld hebben. Trek je er niets van aan, zij zijn degenen die de leukste ervaringen missen.
Volgens mijn ervaring het is zo ongeveer: je moet zelf “ruiken” wat soort accommodatie is voor je geschikt aan jezelf kijkend; vuil en een rugzak van 50 jaar oud die nooit gekuist is geweest, of deftig gekleed (daarmee bedoel ik dat je kleren proper zijn) en een rugzak die veel landen gezien maar proper.
Waar dan ook ik geweest ben, loop ik rond alsof ik nog steeds in België ben; proper rond lopen is respect tonen tegenover iedereen.
Zo doe ik toch.
Groetjes
Sopirla>>>
Heb ik een lange dag op de Motor gezeten zit onder de muggen, in motorkleding en met 2 softbacks + rugzak. Kom aan bij een van de betere hotels in Ankara. Dure kamer voor mij gereserveerd door een Turse vriend en zaken man. Het personeel erg behulpzaam met stallen van mijn motor en liepen vervolgens voor mij uit met mijn helm en softbacks alsof dat elke dag gebeurt. De gasten die in de lobie zaten en mij binnen zagen komen reageerde heel anders.
Het is vreselijk als je bedenkt hoe sommige mensen anno 2011 nog steeds niet verder kunnen kijken dan wat voor kleren je aan hebt. Uitgezonderd extreme gevallen natuurlijk (waar diegene een kilometer lange stank veroorzaakt ).
Maar je kan dus zien dat wij als mensen, al hebben we veel meer kennis tegenwoordig, en veel meer technologie, nog altijd in bepaalde opzichten primitievelingen zijn die jammerlijk met elkaar omgaan.
Ik trek ook vaak door Thailand met de motor,en als ik stop aan een plaatselijke hotel om te overnachten,wordt ik ook bekeken door de mensen(niet zozeer de thai’s ,maar door de toeristen)
natuurlijk kleren maak de man,maar gewoonlijk kom ik binnen met een vuile jeansbroek,wat wil je je zit heel de dag op de motor nogal logisch dat je geen frisse geur mee brengt naar het hotel.
Maar eerlijk gezegd,ik trekt het mijn geen bal aan,zolang ik maar een goede tijd doorbreng in Thailand de rest is bijzaak.