Groepsrondreis. Tips, welke organisatie en wanneer ivm walvissen

Na lang wikken en wegen is bij mij de keuze gevallen op Madagascar. Wegens persoonlijke omstandigheden wil ik volgend jaar een onvergetelijke reis maken. Niemand kan in de toekomst kijken, maar ik weet gewoon weg niet of ik deze reis over een aantal jaar nog lichamelijk aan kan. Dus. Het moet gewoon DE reis van mijn leven worden.
En dan, waar boek je. Shoestring heeft de voordeligste prijs en toch een leuk programma. De boot lijkt me een mooie ervaring en de trein is volgens mij ook vrij uniek te noemen. Ik wil, net als zovelen, er alles uit halen voor een zo laag mogelijk budget (zover dat kan voor deze bestemming).

Een heel belangrijk punt voor mij tijdens deze reis zijn de walvissen. Ik ben van Canada tot aan Nieuw Zeeland geweest en heb altijd de stomme pech gehad ze te missen. Van kinds af aan lijkt me het geweldig ze te spotten in het wild en dus is dit een must tijdens mijn reis. Eventueel een optie om een paar dagen te verlengen met strand en daarbij een excursie te boeken om de kans te vergroten ze dan eindelijk eens te spotten.

Ik reis alleen, vandaar mijn voorkeur voor een groepsreis. Het is niet zo dat ik niet alleen zou kunnen, maar het is gewoon vele malen leuker om de ervaring eens te kunnen delen. Wel mijn eerste groepsreis, dus af en toe vrije keuze in tijdsbesteding vind ik helemaal niet zo vervelend.

De ervaringen op dit forum zijn niet heel erg recent. Vandaar deze oproep. Ik heb ook bij SNP gekeken, die ook een mooie reis aanbieden. Er zijn nog meer touroperators dan deze twee en ik wil graag vergelijken ook naar aanleiding van ervaringen. Het programma kan erg mooi lijken en de groepssamenstelling zal ook enige invloed hebben, maar hoe zit het met de verschillen van kwaliteit van de reisoganisatie’s? Los van het feit dat het een land is waar je een flexibele instelling moet hebben om te reizen… Bij mij gaat echt altijd wel iets mis, maar dat levert vaak ook weer de mooiste ervaringen op :wink:

Afijn, 33 jaar (volgend jaar 34), alleen reizend en als doel om DE reis van mijn leven te maken.

Tips, komt u maar

Hoi,

Ik kan je niet adviseren welke reis organisatie je zou moeten kiezen, want ik woon in Madagascar en heb nog nooit een groepsreis gemaakt. De walvissen zijn echt wel heel gaaf en het makkelijkste te zien vanaf een verblijf op het eilandje Saint Marie aan de Oostkust. De bultrugwalvissen verblijven daar in July en Augustus en het begin van September.
Als je dat dus zeker wilt zien zal je in deze periode moeten komen en daarheen gaan.

groetjes, Wendy

Bedankt voor je reactie. Dat is zeker de kers op de taart die ik absoluut niet wil missen. Mijn eeuwige droom en ik heb ze iedere keer gemist. Dus als mensen samen met mij gaan spotten; je kan beter een andere dag boeken voor de zekerheid haha.
Ik ga deze tip in mijn oren knopen. Vanwege mijn gezondheid durf ik pas op het laatste moment te boeken, dus ik zal pas tegen juni gaan boeken denk ik.