Groepsreis of toch alleen of toch reisgenoot zoeken ?

Beste Allemaal,

Ik zou graag even met jullie willen sparren, omdat ik er zelf niet uit kom…
Graag zou ik - solo - naar Argentinie willen en dan met name naar Patagonie (oa de Gletsjers in El Calafate, Torre des Paines) enkele dagen Buenos Aires en dan lijkt het me ook leuk om naar bijvoorbeeld de Iguazu watervallen of nog naar het Wijngebied te gaan. Dit alles in tussen de 2-3 weken tussen November en Volgend jaar Maart.

Waar ik over twijfel: een groepsreis is enerzijds wel zo makkelijk en vaak ook wel gezellig. Zeker als je wilt gaan wandelen in Patagonie is dat wel prima. Aan de andere kant zul je daar ook wel weer veel mogelijkheden om mee te gaan met een trekking. Vorig jaar ben ik alleen naar Colombia geweest en moet zeggen dat de Hostels op hun manier veel gezelligheid. Hotels vond ik best wel eenzaam. Groepsreizen vind ik soms wat minder avontuurlijk en dat vind ik nu net weer de charme van alleen reizen. Aan de andere kant ik vraag me af of je niet alles van tevoren moet gaan reserveren in bijvoorbeeld Torres de Paine of El Calafate ? Vaak komt het erop neer dat je eigenlijk de reis van een reisorganisatie kopieert en zelf gaat doen…

Wat zijn jullie ervaringen met alleen reizen in Argentinie ? Moet je veel tevoren reserveren ? Zijn de hostels gezellig ? Is er een leuke backpackersscene ?

Als er trouwens lezers zijn die dus interesse hebben om met meer te doen, stuur me even een prive mail.

Groeten

Angelbright !