Groepsreis Cuba

Graag zou ik wat willen vragen aan allen Cuba kenners/vakantiegangers.

Mijn vriendin en ik (23 en 27jr oud) willen graag een 9-daagse rondreis boeken naar Cuba.
Nu zien we echter door de bomen het bos niet meer als het gaat om beoordelingen. Ons oog is gevallen op twee rondreizen:

• Cubanisimo (OAD Reizen)
  • Discover Cuba (Neckermann Reizen)

Heeft iemand ervaringen met deze twee aanbieders en misschien zelfs de reizen, groepssamenstellingen etc. Ons doel is toch om er een onvergetelijke, mooie reis ervan te maken. We hopen niet op een deceptie als slechte reis(bege)leiders, slecht geregelde tours, geen leuke groep etc.

Alvast onze dank,

Chris

Hallo Chris,

Weet niet of je gebonden bent aan die 9 dagen, want ik heb in 2006 een rondreis door Cuba via Kuoni gedaan van 16 dagen. De reis die wij toen hebben gedaan is wel wat veranderd, maar hij lijkt het meeste op deze http://www.kuoni.nl/groepsreizen/cuba/zwoele-salsaritmen-en-rammelende-amerikaanse-sleeen---PK24496/kaartje.html?&ddlBezetting=&ddlVerzorging=&ddlAccoNiveaus=
Ik vond het een super reis die erg goed geregeld was…We hadden een engelstalige Cubaanse reisleider en eigen buschauffeur…
Aan het einde hadden we nog een paar dagen in Varadero om bij te komen…
Succes met het zoeken en vinden van de reis die het beste bij jullie past!!

Gebonden…tja wat is gebonden. Mijn vriendin en ik zijn allebei meer van de 9 daagse reizen, ongeacht of dit nu een rondreis, all-inclusive of logies ed is. Verder is ook de prijs interessanter bij de 9 daagse reizen, ondanks dat dat nooit een bezwaar zal zijn (zeker niet als je naar zo’n land als dit gaat, wat waarschijnlijk de enige keer zal zijn).

Op zich een interessante link, in mijn speurtocht ben ik die, voor zover ik dat weet, nog niet tegengekomen. Mijn dank in ieder geval voor het meedenken.

Blijft natuurlijk nog wel de vraag of er iemand is die de eerdere reizen die ik noemde heeft gemaakt, als vergelijking.

niemand?

Hallo geen ervaring met de door jouw genoemde reisorganisaties. Ik ken wel Fox reizen of bijv. Summum. Volgens mij hebben deze organisaties ook de wat kortere reizen.
Ben zelf nog nooit in Cuba geweest, maar daar komt dit jaar verandering in! Als het goed is, ga ik in september met Baobab de salsa dansen :dag:

Met Neckermann alleen ervaring naar Mexico. Was goed geregeld.
Met OAD geen ervaring.
Veel rondreizen naar Cuba (Kras, Kuoni, SNP enzovoorts) vind je op www.vakantierondreizen.nl , ook 9-daagse!

waarom boek je niet gewoon een ticket en een overnachting in havana en huur je voor de test een autootje?
lekker veel vrijheid en zeker veilig…