Groepsreis Cuba?

Ik zou graag eind maart of in april voor 2 weken naar Cuba gaan. Het ziet er naar uit dat geen van mijn vriend(in)nen meegaat.
Hoewel ik goed Spaans spreek en ik heb begrepen dat alleen reizen op Cuba geen probleem is, lijkt me wel bar ongezellig om alleen te gaan. Ook ben ik geen backpacker (iets meer luxepaard dan dat) dus dacht ik erover met een groepsreis mee te gaan. Ik ben zelf 27 en zoek dan eigenlijk een groepsreis met leeftijdgenoten (in ruime zin). Ik heb gekeken bij Koning Aap, Shoestring, Summum, Mambo en Baobab gekeken, maar niet gevonden wat ik zoek. Ofwel bijna alleen maar 30 jaar oudere medereizigers, alleen fietsreizen, alleen reizen in de zomer of alleen reizen van 3 weken gevonden. Heeft iemand een tip voor een andere organisatie?
Of ervaringen met dergelijke reizen? Of een ander idee?
Alvast veel dank!

Beste Marieke,

Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer!

Lang geleden ben ik wel eens met een rondreis naar Cuba ben geweest (in 1996, mijn eerste keer naar dit prachtige eiland), ik geloof dat het met Arke Reizen was, zij boden toen een Fly & Drive aan. Die hebben ze nu niet meer, dus daar heb je weinig aan. grin

Nu heb ik zelf ook wel eens naar groepsreizen zitten kijken, daar ik heel graag mijn vriend een keer mee zou willen nemen, zodat hij mijn 2e liefde ook kan zien. Daar wij niet zoveel tijd zouden hebben, lijkt een groepsreis me toch wel handig.

Ik kwam bij Djoser en vond dit er erg goed uitzien. Daar zou ik zelf voor kiezen, denk ik. De site van Verre Rondreizen toont vele rondreis mogelijkheden. Misschien heb je daar wat aan.

Veel succes in ieder geval! Laat je ons weten wat het wordt?

Liefs,
Carolina

Hoi Marieke,

Dat is vrij vervelend! Je kunt daar toch behoorlijk uit je dak gaan. Zeker in Santiago de Cuba! Maar ik zou eens kijken bij FOX. Daar heb je ook singlemaarnietalleen rondreizen. Als het goed is zit je dan met leeftijdsgenoten. www.fox.nl

Groetjes,

Oh ja, goeie tip Stephan! Met Fox ben ik eens naar Indonesië geweest (maar dat was alleen vlucht en eerste nacht hotel), was wel een goede ervaring!

Liefs,
Carolina

Beste Stephan en Carolina,

Bedankt voor jullie (snelle!) reacties! Ik ga er zeker naar kijken (en het forum blijven volgen voor verder tips)!

Groetjes Marieke

Het klopt misschien wel dat de meeste organisaties 3 weekse of 18 daagse rondreizen aanbieden, maar dat is ook het leukste om zoveel mogelijk te zien. Ga je een kortere rondreis doen, dan zie je ook veel minder.

Maar om te zeggen dat er alleen maar 30 jaar oudere medereizigers mee gaan, daar kan ik het niet mee vinden. Ik denk dat zeker Koning Aap, Shoestring en Baobab goede keuzes zijn en dat het gemiddelde van de leeftijden wel meevalt. Moet wel eerlijk zeggen dat ik met Summum, Kras en Fox wel vaker met jouw mening kan meegaan. De Fox-alleenstaande reis daar buiten gelaten, dat zijn over het algemeen wel jonge mensen.

Hallo Marieke,

Je zou eens kunnen kijken op http://www.verrerondreizen.nl/ver.cuba.php Je vindt daar alle aanbieders voor groepsreizen naar Cuba. Voor ervaringen kun je ook terecht in de rubriek www.wereldwijzer.nl/beoordelingen

Laat je weten wat je uiteindelijk gaat doen? Succes!

Jeroen

Hey Jeroen,

Bedankt voor de tip, maarreuh… Die link had ik in de tweede post van deze topic ook al gegeven. :wink:
Beetje dubbel nu dus. :stuck_out_tongue:

Liefs,
Carolina

Ik ben zelf met Neckermann geweest.
Was een gemallerder groep 1 koppel van in de 50 de rest tussen de 20 en 35 jaar oud. Groep was niet te groot. wij waren met 18 man.
Prijs kwaliteit in vergelijking met andere touropperators vond ik goed.
Metname omdat dit één van de weinge organistaies is welke ook een pakket aanbied met diner. Meeste alleen logies ontbijt.
Dit is gewoon gemakkelijk na zon dag reizen en altijd goed.
Prima hotels zeker als je van iets meer luxe houd.

Cuba was mijn mooiste vakantie ooit en zou er zeker nog eens terug willen.
fijne reis.

Hoi Marieke,

We zijn blijkbaar allebei in precies dezelfde situatie (zelfde inschatting van de aangeboden groepsreizen in maart, nog geen medereizig(st)er, net iets comfortabler ipv low budget). Gezien we op hoofdlijnen dezelfde ideeen lijken te hebben zou ik je graag eens persoonlijk willen spreken en kijken of we samen op vakantie zouden willen. Stuur me ajb een berichtje als het je iets lijkt.

Groet,
Matthias.

Ik ben met Djoser naar Cuba geweest. Erg goed geregeld en ook genoeg vrije tijd. Ook vond ik het leuk om in een gemengde (koppels en alleengaande) groep te zitten. Ik was zelf 24 toen ik ging. De leeftijden gingen toen van 24 t/m 65 erg divers dus. Wat ik wel van te voren heb gedaan is de organisatie gemaild en gevraagd of er meer alleengaande waren en wat de leeftijden waren. Hier kreeg ik binnen een uur al netjes antwoord op.
Met Fox single reizen ben ik ook wel eens mee geweest, maar ik zou niet meer voor een 2e keer met een single reis meegaan. Ik vind dat gemengde persoonlijk leuker en zo wie zo sprak Djoser me ook meer aan.

Cuba is trouwens echt de moeite waard. Het land heeft mijn hart gestolen!!

Ik heb goede ervaringen met Djoser. En zo’n gemengde groep van leeftijden heeft ook zijn charme en is best gezellig. Cuba vond ik echt de moeite waard.

morgen vertrek voor 11 daagse rondreis met Holland International…

En hoe was het?

het was wat we ervan verwacht hadden.
Mooi landschap en mooie mensen die allemaa niks hebben.

De hotels onderweg waren zeer verschillend. We hadden een gids die zeer met zijn land begaan is en veel vertelde, ook over de politiek.

De laatste dagen aan zee (Varadero) waren ook prima , we hadden hotel Blau, zeer goed van eten en drinken en mooie , schone, ruime kamer.

Op mijn website staan foto’s mocht je meer willen weten stuur maar een pb tje.

1 like

Hai leuk mijn email is lindaitalie1@hotmail.com
Wat is jou web site?

Bedankt! gr linda

onder mijn avater staat een huisje, dat is de link naar mijn site