Ik ben van plan op komende zomer een rondreis door Toscane te maken. En aangezien ik in mijn omgeving niemand weet die daarbij mee zou willen, overweeg ik om met een georganiseerde groepsreis mee te gaan.
Alleen merk ik dat de meeste groepsreizen bedoeld zijn voor mensen die een stuk ouder zijn dan ik zelf. En om met een groep 65-plussers te reizen, dat is niet helemaal het idee wat ik van mijn reis had. Weet iemand misschien een organisatie die zulke reizen organiseert voor personen die ongeveer tussen de twintig en dertig jaar oud zijn?
Ik kom wel veel singlesreizen tegen. Maar ik ga niet op vakantie omdat ik een relatie zoek, dus lijkt het me dat ik daar ook niks te zoeken heb. Of is dat een vooroordeel?
In elk geval, alle tips, ervaringen en verhalen zijn welkom.
Singlereizen zijn absoluut niet voor singles, maar voor alleenreizenden. Vaak staat dat ook in de omschrijving van de reis. Laat je er niet door weerhouden.
okee, dankjewel. Las in de omschrijving van de reis die ik zag: je mag wel een vriend of vriendin meenemen, maar geen partner. En ook een heel verhaal dat het de ideale manier was om mensen te leren kennen. Dus daardoor kreeg ik die indruk.
Ben jij wel eens met zo’n singlereis mee geweest? En zo ja, van welke organisatie?
Je hoeft niet meteen een relatie te beginnen met nieuwe mensen die je leert kennen
Ik reis meestal alleen. Ik ben wel met een groep naar IJsland geweest (met Sawadee), maar dat was eerst geen singelreis en daarna wel, of net andersom. Ik had die reis gekozen omdat de periode me goed uitkwam. Hoe dan ook: een moeder-dochter, twee (lesbische) stelletjes en de rest van de mensen kenden elkaar niet. Het was een fantastische reis.
Ik ben een aantal keer met een singlesreis meegeweest en het is inderdaad niet bedoeld als een datingreis. Bij ons waren er ook vriend(in)nen mee, weduwen/weduwnaren, mensen van wie de partner moest werken of vliegangst had, maar vooral gewoon veel mensen die alleen reizen en het gezellig vinden om samen met een groep een land te ontdekken. En omdat iedereen in principe alleen reist, maar je veel sneller contact dan wanneer er alleen maar stelletjes mee zouden gaan, omdat die dan vaak toch geneigd zijn op zichzelf te blijven en samen uit eten te gaan etc. Dus ik zou je inderdaad zeker er niet van laten weerhouden om daarnaar te kijken!
Nog even een aanvulling: er zijn wel echt van dat soort datingreizen, maar dan zit je vaak met 50 man of zo in een afgelegen hotel of villa, zonder dat je rondreist, dus die zou je er wel snel tussenuit kunnen pikken.
ieh, da’s niks voor mij nee. Dankje. De interessantste tot nu toe lijkt me Mambo Reizen, maar het aanbod voor 2013 staat natuurlijk nog niet online. dus dat is even afwachten.
Ik ben toevallig vorig jaar met Mambo naar Cuba gegaan en dat was echt een hele leuke reis. Verwacht geen al te luxe hotels (of ga je voor een kampeerreis?), maar leuke is daarbij dat je zeker weet dat je met leeftijdgenoten bent. Ik had toen een gewone groepsreis geboekt maar we reisden toevallig allemaal alleen.
De reis die ik zag naar Toscane was een kampeerreis. Mijn voorkeur gaat uit naar een hotel, maar als de reis verder gewoon helemaal leuk is, dan neem ik dat kamperen wel voor lief. Een superdeluxe hotel hoeft voor mij niet echt, want ik ga er van uit dat ik niet al te veel tijd in het hotel door zal brengen.
Hallo,
ik ben afgelopen jaar met een alleengaande reis meegeweest. Was de eerste keer, en zeker voor mij niet de laatste keer. Is me zeer goed bevallen. De reisorganisatie waar ik mee ben geweest is gericht op jongeren tussen de 18-30 jaar. Kriskras in belgie, weet niet of je er over gehoord hebt? Ik weet dat zij ook reizen naar Toscane maken, dus misschien een idee. Is een kleinschalige groep waarmee je op vakantie gaat, 9 mensen en “reisbegeleider”. Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel. Gr
Beetje late reactie, maar dankje Teske, alleen woon ik in Nederland, dus is een organisatie in België niet zo handig voor me. Kriskras heeft ook geen reizen naar Toscane zag ik.
Waarschijnlijk wordt het de ‘La Dolce Vita’ reis van Fox (Naar Toscane en Rome) Iemand hier ervaring mee?