Ik ga 4 1/2 week naar Australie en ben in dubio of ik mijn busreis bij Greyhound wil boeken. Ik ga mijn ticket kopen via Kilroy en nu bestaat er ook een mogelijkheid om de Greyhound inclusief 3 excursies bij te boeken (3 dagen Whitsunday, 2 dagen Fraser Island, 1/2 dag surfen en een dag Great Barrier Reef) Overnachtingen zitten hier bij inclusief eten en drinken voor 850euro. Is dit een goede prijs of kan ik het beter daar boeken? Het reisbureau geeft aan dat het een goede prijs is…Weten jullie hier meer van?
Over de prijs kan ik niet heel veel zeggen, ik was er in 2004/5 dus dat is te lang geleden.
Als het een hop-on hop-off pas is met onbeperkt aantal stops, is het zeker een goede optie voor 4 1/2 week. De excursie’s heb je dan al betaald, maar moet je ter plekke nog reserveren voor de datum dat je mee wilt, klopt dat?
Ik had z’n pakket met excusie’s bij een andere organisatie geboekt (peterpans) en is mij prima bevallen. Overnachting op fraser was kamperen, en de whitsunday’s op de boot. eten zat er bij in. Drinken was dan thee, koffie of melk. Overige drank moet je zelf regelen.
Het lijkt mij een goed pakketje, maar de route Sydney-Cairns is ook heel goed in 4 weken te doen zonder z’n pas en ter plekke kijken of je een lift kunt krijgen van een ander backpacker. Vind je die niet, dan kun je altijd nog de bus nemen.