Excursie

Hi

Wij hebben de reis geboekt, het duurt nog wel even ( we vertrekken in juni )

Wij vragen ons af of jullie misschien tips hebben waar excursies te boeken, we willen naar fraser en de whitsunday misschien overnachten in een boomhut boven Cairns en als jullie tips hebben alles wat leuk is. We vertrekken vanuit Brisbane en eindigen in Cairns. Weten jullie misschien wat de gemiddelde prijzen zijn voor deze excursies? We zijn er 26 dagen dus ik moet wel oppassen dat ik in mijn anthousiasme niet te veel in die dagen wil proppen hihi.

Ik heb begrepen dat er in de omgeving van Mackay niet zoveel te beleven is maar daar wil ik stoppen om mijn geboorteplaats te zien.

Groetjes, Tina:dag:

hi! een dag excursie kost zo’n 100 tot 150 AUD.
Natuurlijk kun je ook gewoon het nationaal museum bezoeken op een dag, en dit is dan weer gratis :slight_smile:
Kijk eens op www.queenslandholidays.com.au voor isnpiratie!

MacKay was idd niet erg indrukwekkend… ik kan me wel herinneren dat Ayr (ligt er boven) een goede indruk maakte… ze hadden daar muzeik door de hele hoofdstraat, en t heeft zo’n jaren 50 sfeertje! was erg goed.
oowja, in Mackay heb ik gecampeerd ergens in t hinterland… was aardig inlands, via een dirtroad. Maar in de ochtend al die kangaroos die meehupten langs de weg! fantastisch!

En, gratis kampeertip: de campsite in Home Hill, just under Ayr, is geheel gratis en heeft alle voorzieningen! als je vanaf Mackay komt is t aan de linkerkant van de hoofdstraat (tegenover een supermarktje).

Hi funnyflower, thanx voor het reageren. Mackay willen we eigenlijk alleen maar aandoen omdat ik daar geboren ben maar er helemaal nada van weet omdat ik nog maar een baby was toen we in Nederland kwamen. Het lijkt ons leuk om een overnachting op fraser te doen en eventueel een overnachting op een boot naar Whitsunday’s. We hebben ook wat info gekregen over de lodge’s Daintree weet je daar misschien iets vanaf? ze zijn best prijzig niet dat dit erg is maar dan hoop je wel op iets bijzonders.

Groetjes, Tina:zon02:

hi Tina,

Voor Fraser kun je het beste een 4WD tour boeken (2 daagse tour meestal). Dan cruise je het hele eiland over en zie je de hoogtepunten!

Bij de Whitsundays zijn er talloze mogelijkheden voor cruises, er zijn er genoeg die meerdere dagen duren. Airlie Beach is vaak het opstap punt voor Whitsunday Cruises.
Je kunt zo’n cruise eventueel combineren met snorkelen op het Great Barrier Reef.
Je kunt ook altijd snorkelen/duiken vanaf Cairns of Port DOuglas.

Lodges… dat betekend vaak Zeer Luxe overnachten in de jungle! Er zijn nogal wat lodges in de Daintree. Je betaald meer voor een Eco Lodge dan een normale, maar dan ben je wel goed bezig voor de natuur. Heb hier zelf geen ervaring mee; mijn advies is altijd: lees de brochures en als het je aanspreekt, ga ervoor!

uhm… vergeet niet om de Bundaberg fabriek te bezoeken in Bundaberg.
Forest FLying in Eungella National Park is fantastisch :slight_smile:

Have fun!
Karin