Is er iemand die ervaring heeft met over land naar Finland rijden via Rusland?
Is de grens open met Finland? Wij willen met de auto. Hebben we een extra autoverzekering nodig?
Dank!!
Is er iemand die ervaring heeft met over land naar Finland rijden via Rusland?
Is de grens open met Finland? Wij willen met de auto. Hebben we een extra autoverzekering nodig?
Dank!!
Je wil van Rusland naar Finland? Natuurlijk is er wel grenscontrole. Wellicht heb je iets aan dit topic: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=134867
Ik heb die reis in maart 2015 gemaakt en 3 ,aanden later weer naar NL. Was een top reis Berlijn, Warschau, Talinn, Helsinki, St Petersburg, Moskou. De grenscontrole ten oosten van Helsinki was snel en efficient. Inreisvisum en tijdelijk import papieren voor de auto ter plekke ingevuld. Neem wel een intenationaal rijbewijs mee, dat scheelt tijd. En uiteraard groene kaart (de mijne was ook in Rusland geldig). Wat de verzekering betreft, ik had de anwb, was een werelddekking voldoende, en niet duur dacht ik. Verder alleen maar goede herinneringen aan het rijden. Uiteraard wel uitkijken en bedacht zijn op een enkele idioot. Ik benteruggereden via Letland. Die grensovergang kostte me een uur of 3 door een cmputerstoring. Heenreis 4 dagen, terugreis 3 dagen. Maar dan wel lange dagen…
Wil je naar de Kola Peninsula?