autoverzekering voor Rusland

Beste forumleden,

Ik ga in juni a.s. met de auto naar Rusland (voor de eerste keer). Route Travemünde-Helsinki-St. Petersburg. Mijn autoverzekeraar heeft een kruis gezet door Rus, dus nu is het zoeken naar een verzekering

Een aantal vragen aangaande dit onderwerp:

• wie weet een autoverzekering die (tijdelijk) verzekert voor Rusland;

• weet iemand of je aan de Fins/Russische grens een zgn, Russische groene kaart kan kopen.

Alle andere suggesties, opmerkingen en goede bedoelingen zijn uiteraard van harte welkom.

Paka,

Wimushka

Verzekeren bij Univé. Dan staat er geen kruis door RUS. Ik heb mijn motor er speciaal voor bij Univé verzekerd. Geen gedoe aan de grens om een verzekering af te sluiten. Is gewoon continu verzekerd, dus niet tijdelijk. Om van mijn oude verzekering naar Univé te gaan heb ik eerst mijn motor op mijn broer zijn naam gezet, anders kon ik mijn oude verzekering niet opzeggen. Toen ik mijn oude verzekering op had gezegd heb ik de motor weer op mijn eigen naam gezet en de motor bij Univé verzekerd.

2 likes

goedendag
dit jaar willen we een rondtrip maken rond de baltische zee en gaan we dus door Rusland weet iemand hoe duur ongeveer een wa verzekering kost aan de grens, ergens in dit draadje zag ik 40 euro maar dat was 5 jr geleden.
alvast bedankt

Ik zou de verzekering maar hier inNL regelen. Het kan bij de grens, maar soms is de taal een probleem. Het kantoor bij de grens waar ik de verzekering wilde afsluiten was tussen 12 en 2 gesloten, dus ik moest bijna 2 uur wachten. Neem ook wat contant in roebels mee ca. 10.000 roebels minimaal omdat er bij de grens een soort wegenbelasting geheven “kan” worden, sommige grenzen wordt het vergeten. Die mensen nemen alleen contant. Geen corruptie alles werkt zoals het moet. 30 minuten tot 1,5 uur aan de grens is normaal. Weinig controle, alleen even je koffferbak open maken. SOms komt er een hond om te ruiken of er drugs aan boord zijn.

Mijn verzekering had ook RU doorgekruist maar na een telefoonoproep gratis gewijzigd.