Grens Nepal/India

Hallo,

Ik had wat vragen over de grensovergang tussen Nepal en India.
Ik heb zelf namelijk een erg nare ervaring gehad tussen de grensoversteek van Laos naar Cambodja. Naar de verkeerde onofficiele grens gebracht waardoor we ontzettend zijn opgelicht enzo. Is dit ook het geval in Nepal/India? En kan je na de grens in India bussen pakken naar een stad? Ik heb het visum al geregeld voor India. Moet ik dan nog bijbetalen aan de grens?

Groetjes kim

Je moet niks bijbetalen. Je krijgt gewoon een exit stempel aan de Nepalese kant van de grens, en aangezien je een Indiaas visum hebt, gewoon een entry stempel aan de Indiase kant.

Aan de Indiase kant zal je ongetwijfeld wel een bus vinden, maar het zou helpen al je ons vertelt om welke grensovergang het gaat.

Alle overgangen die ik gedaan heb rijdt er een bus naar de grens en een bus naar de volgende stad. Mocht je naar Darjeeling gaan, dan eerst nog een stukje met de riksja. Vervelende ervaringen heb ik nog nooit gehad, al probeerde de buschauffeur tussen Gorakhpur en Sunauli geld te vragen voor de bagage op het dak. Dat heb ik verder nergens meegemaakt.