wij willen graag de grens met Noord Korea gaan bezoeken, ik heb ergens gelezen dat je dit via een organisatie/reisburo van te voren moet
boeken.
Heeft iemand daar ervaring mee? We reizen met openbaar vervoer…
groetjes Corrie Beks
wij willen graag de grens met Noord Korea gaan bezoeken, ik heb ergens gelezen dat je dit via een organisatie/reisburo van te voren moet
boeken.
Heeft iemand daar ervaring mee? We reizen met openbaar vervoer…
groetjes Corrie Beks
Ik neem aan dat je vanuit Seoul daarheen wilt? Er zijn diverse bureautjes die excursies aanbieden, bij praktisch elk ho(s)tel vind je wel folders daarvan. Samenstelling en prijzen variëren wel iets, maar in grote lijnen bieden ze allemaal min of meer hetzelfde aan. Ik heb afgelopen jaar een dag vantevoren geboekt (hotel laten bellen), de volgende ochtend werd ik netjes met een auto bij m’n hotel opgepikt. Bij sommige trips kan je volgens mij zelfs enkele uren voor vertrek nog boeken, maar vol is uiteraard vol.
Afgelopen jaar heb ik een halve dagtrip naar de tunnels, het laatste treinstation aan de Zuid-Koreaanse kant en een uitzichtpunt geboekt (zou zo niet meer weten bij welke organisatie en hoe duur), maar als het je eerste bezoek daar is zou ik absoluut voor een trip met Panmunjom (de daadwerkelijke grens met de bekende blauwe barakken) kiezen. Daar was ik echter reeds driemaal geweest, vanuit beide Korea’s…
dank je wel voor je reactie!