Gratis parkeren buiten stadscentra (Andalucia)

Hallo allemaal :slight_smile:

Ik heb een vraag: mijn vriendin en ik gaan volgende maand 3 weken naar Andalucia (Malaga, Sevilla, Cordoba, Granada en 3 plaatsen in de vrije natuur om te wandelen en het land te bewonderen).

We hebben in Malaga een auto gehuurd en gaan dan met de klok mee door Andalucia rijden. Gratis parkeren in de 3 dorpen waar we gaan verblijven is makkelijk - dat kan gewoon voor de deur - maar ik kan nergens een gids of een overzicht met tips vinden om in de (buiten)wijken van de 4 steden gratis parkeerplek te vinden. We verblijven namelijk op alle bestemmingen een dag of 3. En dan is elke keer in een parkeergarage staan een enorme kostenpost. Om nu in onze vakantie naast de autohuur en benzine ook nog zo’n 350 euro te gaan betalen alleen om ergens een paar dagen (bij elkaar 14 dagen) te kunnen staan is wel heel erg kostbaar.

Nu heb ik hier en daar wel wat losse tips gevonden maar ik vraag me af of er geen kaarten of overzichten te vinden zijn waar je makkelijk de vrije parkeerzones aan de rand van de stad en in de buitenwijken kunt vinden?
De meeste websites gaan namelijk alleen over parkeergarages nabij het centrum. Terwijl het me toch heel waarschijnlijk lijkt dat je, net als in de Nederlandse steden, aan de rand van de stad genoeg straten hebt waar je gewoon je auto kunt neerzetten.

Alle tips zijn welkom! Bij voorbaat dank! :slight_smile:

Bij ons hebben ze de parkeer meter sinds een paar jaar uitgevonden, en die wordt op steeds meer plaatsen neergezet. Zeker in drukke buurten.
Hoe verder je uit het centrum gaat, hoe meer gratis plekken je eigenlijk overal wel kan vinden.

1 like

Dank!! Dat is heel geruststellend!! :slight_smile: