Tips voor 10 Dagen Andalucia

hoi

wie kan ons helpen met tips, weetjes, leuke adresjes…
we logeren in almunecar en hebben 10 dagen een wagen ter beschikking

bedant voor jullie info

Hoi Domien,

Nerja: mooie grotten
La Herradura: leuk klein plaatsje met mooi strand… (een beetje afhankelijk van de periode waarin je gaat)
Granada: Alhambra, Generalife, Oude stad (bijv. Albaycin)
Sierra Nevada: Veel leuke kleine dorpjes… Lanjarón bijvoorbeeld.
Streek rond Jaén: Olijf plantages (boomgaarden… hoe zeg je dat?)

veel plezier!

Fries

Wij gaan ook 11 dagen naar Almunecar in mei + wagen.
Blijf dit hier effe volgen in de hoop enkele goeie tips te krijgen.
Fotografie is mijn hobby en het vrouwtje mag graag winkeltjes maar niet al te grote drukte.

Natuurlijk Sevilla en Cordoba erbij, Malaga met het Picasso museum en zijn kathedraal, Nerja zoals al genoemd, Ronda is ook leuk.

Zelf vond ik Gibraltar ook leuk, een stukje Engeland in Spanje.

Zijn die afstanden niet wat te groot anders is het een rondreis van 10 dagen hé:wave:

Ik merk dat ik hier in Spanje veel makkelijker grote afstanden rijd.
In een weekend ga ik zo 300 km rijden om een mooie plek te zien. Córdoba, Nerja, Los pueblos blancos, Sevilla (home sweet home):slight_smile: en zeker Granada.

Sevilla - Granada: 2,5 uur
Sevilla - Córdoba: 1,5 uur

ps Jochem… ik denk dat de Spanjaarden wat minder te spreken zijn over dat stukje Engeland in Spanje :wink: :england:

Groeten,

Fries

Fotografie is overal toegestaan… :smiley:

Winkeltjes zonder grote drukte… ik zou zeggen de oude centra van de wat grotere steden… Granada is een aanrader wat dat betreft… de oude Arabische buurt Albaycin. Sevilla ook trouwens, calle Sierpes, maar dat is al weer wat drukker… als je aan het einde van de maand gaat, is het vaak wat rustiger, dan is het geld al weer een weekje op… (ECHT WAAR)

groeten,
Fries

Inderdaad, ik woon nu een tijdje in Jerez en hier wordt veel makkelijker gedaan over dagtripjes. Een dagtripje naar Granada is vrij gewoon. Heen 3,5 uur en terug ook, maar dat maakt niets uit.

Dusss… Mocht je Andalusia aandoen en de afstanden niet erg vinden, kom dan zeker ook even naar Jerez de la Frontera. Mooie stad, met leuke dingen om te bezoeken: een sherry bodega (González Byass is een aanrader), het alcazar, waarvan vooral de camera oscura zeer interessant is, en de Kathedraal. Deze 3 dingen liggen zeer dicht bij elkaar en vrijwel in het centrum. Perfect voor een dagtripje of om te combineren met Sevilla (Jerez ligt op een uur van Sevilla).

Liefs,
Carolina

He, dankje voor de tip…
Ik ben nog nooit naar een bodega geweest… waarom is González Byass zo´n aanrader?

Ben je al eens naar de dressuurschool geweest? Is dat ook aan te raden?

groetjes
Fries

Wij gaan ook 14 dagen naar Almunecar in juni.
Het wordt onze eerste keer Spanje en hopen via deze topic nog heel wat tips en info te vernemen. Het zou zeer fijn zijn als diegenen die voor ons gaan via dit forum hun ervaringen delen.

Ik heb gepland om de volgende dingen te doen met de wagen. (redelijk in de buurt van Almunecar. en Volgens de literatuur die ik de laatste week heb doorgenomen allemaal aanraders;

  • Frigiliana met de witte huisjes
  • Alhambra + Granada oude stad
  • Dorpjes in de Alpujarras (Jegen, trevelez, pampaneira, …)
  • Guadix met de Holwoningen
  • Fuenta de piedra is een meertje met 1000den Flamingos
  • Localahorra is een grrot kasteel op een berg.
  • Mijas met kronkeligge straatjes
  • Malaga met de tuinen, alcazeba en kathedraal
  • Nerja met de grotten
  • Salobrena et alcazaba
    Ik ben er nog niet geweest maar indien iemand er al geweest is en het nikske vond laat het gerust horen hé

O ja, iemand die nog leuke en niet te prijzige restaurantjes kent mag altijd enkele aanraders doorgeven hoor.

Hoi Fries,

González Byass vind ik een aanrader, omdat deze bodega een zeer goede en vooral ook gunstige lokatie heeft (veel bodega’s liggen net buiten de stad, terwijl GB vrijwel in hartje centrum ligt met enkele andere leuke bezienswaardigheden in de buurt), maar het is vooral een aanrader, omdat ik het persoonlijk gewoon een hele leuke bodega vind. Tja, het is ook niet voor niets dat ik juist daar werk. :wink:

En ja, ik ben wel eens naar de Real Escuela geweest, dat was met de Feria, afgelopen mei. Het is een aanrader, dat zeker. Ik moet bekennen, dat ik zelf niet zo van de paarden ben, maar het is heel leuk om een keer gezien te hebben.

Liefs,
Carolina

Hey BPVST, ziet eruit als een zeer leuk agenda! Ik wens je vast veel plezier. Ik heb lang niet alles in je lijstje gezien, maar ik wil je even zeggen, dat het Alhambra in Granada zeker echt een must is! Prachtig is dat! Ik ben er 2 keer geweest en heb er beide keer zo’n 4 uur rond gelopen. Heerlijk! Granada zelf is ook schitterend.

Liefs,
Carolina

Nee dat valt reuze mee. 1 stad per dag, red je prima.
Je wilt vanuit Almunecar beginnen, dus vlakbij Malaga.

Malaga - Granada 1,25 uur.
Malaga - Sevilla 2 uur
Malaga - Cordoba 2,5 uur
Malaga - Gibraltar 1,25 uur
Malaga - Nerja 0,75 uur
Malaga - Ronda 1,5 uur

En Fries: Ja, de Spanjaarden zullen dat niet met me eens zijn :smiley:

kijk even op http://andalucia.pagina.nl/

Hallo,

Ik woon hier nu vijf jaar in Málaga en begin nupas een beetje Andalucía te ontdekken.

De Highlights : Toch wel Sebvilla, Granada, Cordoba en Málaga. De natuurparken tussen Motril en Granada met onder andere de Alpujarras, mooi, mooi ,mooi.
Veel toeristische plaatsen maar het stuk tussen Málaga en Nerja is wat minder toeristisch.

Waarschuwing voor autohuur als je veel kilometers rijdt : inclusief onbeperkt aantal kilometers, zonder eigen risico, en gratis annuleren. Als je laagste prijsgarantie hebt is het helemaal mooi.
Al mijn vrienden en kennissen huren via www.123carrent.com , hun auto staat keurig bij Marbesol, Europcar, Niza, Record, etc. klaar, alleen betalen ze heel wat minder dan als ze dat via een luchtvaartmaatschappij of rechtstreeks doen. Een vriend van mij komt op 9 mei aanstaand een betaalt voor 9 dagen nog geen 130 euro all-in en zonder eigen risico, 2e chauffeur inbegrepen, etc.

Kijk alleen echt uit met rijden in het weekend, alle spanjaarden nemen dan de auto en soms is het echt een gekkenhuis … de rest van de spanjaarden zit aan de kust te eten (picar - iedereen eet uit centraal geplaatste borden) en dat is zeer genoeglijk om dat ook te doen.

Veel plezier!

piet meijers

Bas Fullfacilities: Alles hierboven is OK. Ga bijvoorbeeld ook nog eens gewoon het binnenland in en ga eten in het meest eenzame kleine dorpje dat je tegenkomt. Altijd weer goed voor leuke verassingen.

Hoi

We hebben beslist 3 uitstappen te maken. ééntje staat zeker al vast en dat is het alahambra in Granada. Voor de andere 2 zijn we nog aan het twijfelen. Wie helpt ons kiezen?

bedankt

Als je van Flamingos houdt, zou ik naar het meertje met de 1000den flamingos gaan…

Fries

Fries

waar kunnen we dit vinden? En zijn die daar altijd aanwezig? :slight_smile:

Domien,

als je dit bericht goed doorleest, dan kun je het zien. Iemand heeft dat al geantwoord.

Fries