Tips voor 10 Dagen Andalucia

Denk ook eens aan Antequera en omgeving. Antequera ligt op het kruispunt van de wegen naar Málaga, córdoba, Granada en Sevilla. Het stadje zelf is architectonisch zeer interessant, met zijn vele kerken en stadspaleizen. Ten noorden ligt het natuurgebied El Torcal met zijn bijzondere rotsformaties. Vanaf het plein voor het Moorse fort van Antequera heb je een prachtig uitzicht over de stad en de hoogvlakte, met verderop La Peña de Enamorados (rots der geliefden) die ook wel El Indio (de indiaan) wordt genoemd en hoog boven de vlakte uitsteekt. Verder kun je in Antequera de dolmens (megalytische grafheuvels) bezoeken, er zijn er drie. Meer dan voldoende locaties voor prachtige (natuur)foto’s. Afijn, een pleidooi om Antequera niet links te laten liggen.

Hartelijke groet van Herman (die in Antequera woont)

http://spaanse.taal.info

hoi

bedankt alvast voor de info…

weet iemand hoe we makkelijk aan tickets voor het alhambra komen? je kan ze enkel met visa reserveren blijkbaar, maar dat hebben we niet…

bedankt

Domien

Voor tickets voor het alhabra. Je kan ook kaartjes op een bepaalde spaanse bank kopen (maar dan moet je dat de 1ste dag direct doen en met heeel veeeel geluk heb je dan een kaartje)
Ofwel via de reisorganisatie in het hotel (kost wel ±62E p/p bus+gids inbegrepen tegen anders 10.88E p/p)

Ik ben alweer een maand terug van onze vakantie in Almunecar en het was een fantastische vakantie. Geen grote drukte, gezellige cafeetjes en altijd die heerlijke tapas erbij.
Een half uurtje het binnenland inrijden over kronkelwegeltjes en je zit in een ongelofelijke stilte en prachtig landschap. (Otivar, Jete en nog een beetje verder de bergen in)

We hebben niet alles kunnen doen wat we gepland hadden maar we gaan zeker nog eens terug.

wat hebben jullie allemaal bezocht?

Salobrena++ 10km; Motril+ en villa koninklijke familie (ze waren nie thuis:mad: ) 15km, Frigiliana+ 15km, Nerja++ 15km, Granada++++ 85km, het park natural van Almunecar++ 12km, tochtje de bergen in via Jete en Otivar+++ 20km, Malaga+.
En het centrum van almunecar met zijn kleine straatjes en enkele goei terrasjes+++.

Uiteraard is Granada de topper geweest maar ook de tocht de bergen in is aan te bevelen omdat de natuur nog in volle bloei stond eind mei.
Welk hotel zit je in Almunecar?

hoi

wij gaan naar playacalida in almunecar? u bekend?

gr

hoi,

Ik zit het ook een beetje te volgen wat leuke plaatjes zijn enz.en de reistijden ernaar toe.
Ik verblijf in torremolinos en weet niet wat handig is gewoon excursies met me reisorganisatie te doen maar wil zelf ook ergens naar toe. met trein of bus weet niet wat het beste is.
want ik ga alleen is niet best om dan met de auto te gaan.
Zelf zat ik te denken Ronda en Malaga zelf te doen hoe zit dat met trein of bustijden.
Wie heeft er tips???

groetjes patricia

Hoi,

Je zou ook een autotje via internet kunnen huren, dat is goedkoper dan ter plaatse. In februari ´´eén week bij AurigaCrown via www.123carrent.com, 106 euro, zonder eigen risico en gratis annuleren. Dat geeft je maximale vrijheid en is echt goed te doen.

Auto huren zeker doen. alle vrijheid en spotgoedkoop.

Ronda is een echte aanrader maar wel vroeg vertrekken omdat het dan het mooiste is en vrij kalm. tussen 12 en 14 kan je in het centrum op de koppen lopen.

Wij hebben toen de meeste uitstappen smorgens vroeg gedaan. nog niet te heet en kalm.
groeten, Benny

Hallo,

onze rondreis door Andulusie is bijna volgepland, ik heb alles geboekt behalve iets in de buurt van Sevilla. Vanaf Jerez rijden we naar Sevilla rond 5 mei, bedoeling is dan om in of rond Sevilla iets te huren. Van 5-8 mei.
Mijn vraag daarbij is of jullie iets leuks weten dat goed met 2 tieners en nog 1 kind van 11 te doen is, we zijn met zijn 5en. Zelf wil ik dolgraag in Sevilla zelf zijn, maar ik zie het niet zo zitten om in een Stadhotel te gaan zitten met die opgeschoten knullen van mij.
Die gaan zich daar vast vervelen en die willen ook niet graag winkelen of terrasje doen.
Dus iedeën gevraagd, wie roept??

Ik zag hier ook iemand die in Sevilla woont, die zal vast wel veel in de buurt weten :wink:

groetjes Jacky

Hoi JackyX,

Kijk eens op www.spanjeperauto.nl , en je kunt ook eens kijken o de site www.vakantieinspanje.startbewijs.nl , daar staan nogal wat goedkoere accomodaties op en last minutes. Zal wel even zoeken zijn.
Wellicht dat de keuze Sevilla op www.overnachteninspanje.nl uitkomst biedt. Daar vind je alle hotels in en rondom Sevilla. Voordeel van deze site is dat er ook beoordelingen bij staan.
Veel succes,

Ook ik ga in mei naar Andalucia;in de buurt van Nerja,om precies te zijn in El Cerval,een klein bergdorpje 10 km landinwaarts.
Ik ga voor informatie altijd naar de bibliotheek en zoek daar de leukste boekjes uit om op mijn gemak thuis wat voorpret op te doen. Vaak staat Marktplaats ook vol met leuke tweedehands toeristische boekjes.Zo kan je van de eerste eigenaar van het boek soms ook de leukste tips krijgen!
De Sierra Nevada heb ik geloof ik nog niet gezien als tip. Het valt mij op dat vaak de grote steden bezoeken in Andalucia een must is, maar mij lijkt het juist zo mooi om het natuurschoon in het voorjaar,de fijne kleine verscholen strandjes,de bergen(Alpujarras en Sierra Nevada) en het binnenland op zich te gaan bekijken met zijn leuke kleine dorpjes.
En een verblijf in een huisje iets uit de kust en dan s’morgens in het zonnetje op je eigen terras genieten van je ontbijtje en s’avonds uitzoeken op welk terras je gaat genieten van het lekkere eten i.p.v. een volgepakt hotel en iedere dag met z’n allen ontbijten en dineren,heeft toch zeker mijn voorkeur!!!
En vaak zijn de dingen die je zelf ontdekt op je dagtochtje veel leuker dan de geijkte trekpleisters uit de boekjes!!!
Nou ja, gewoon gaan en genieten van alles wat op je pad komt!!!

Groeten Jeanet

Hola todos,

Ook wij gaan in mei naar Andalucía. We zijn er al drie keer geweest en kunnen er geen genoeg van krijgen. De reden dat we nu al in mei gaan is dat het (hopelijk) nog niet zo warm is en we dus meer kunnen doen. Graag willen we gaan wandelen in het park El Torcal bij Antequerra. Heeft iemand daar informatie over? Is het makkelijk te vinden? Zijn er uitgezette routes? Zijn de paden goed begaanbaar? Zijn echte bergschoenen noodzakelijk?
Kortom, veel vragen.
Ben benieuwd naar een reactie.

Con un cariñoso saludo,
Elisa

Wat een goede tips allemaal!
Ik ga zelf in juni ongeveer 2 weken door Andalusië trekken. Wil misschien nog wat spaanse lessen nemen, dagje strand doen en verder lekker natuur en cultuur snuiven! Ik wil in principe met OV gaan en in hostels slapen.
Ik ga alleen, dus mochten er nog meer mensen gaan die graag gezelschap hebben: ik hou me aanbevolen!

groetjes, Jannie (25)