Gratis de wereld rond

Hallo iedereen!
Ik ben Sharon en komt uit Belgie, ben binnenkort 19 jaar.
Momenteel is het leven hier mij nogal beu, niets spannends om te beleven, alles is zo een sleur en geraak er ook niet aan uit wat ik nu eigenlijk wil studeren.
Ik zou eigenlijk niets liever willen dan gewoon een rugzak te vullen, een tent te nemen en te vertrekken. De wijde wereld in! En dit met zo min mogelijk onkosten maw al liftend, couchsurfing, hier en daar wat werken in ruil voor kost en inwoon, …
En dan zo, voor onbepaalde duur, zoveel mogelijk van de wereld te zien en mensen te ontmoeten.
Maar om als 19 jarig meisje alleen de wereld in te trekken… Daarom zoek ik iemand die dit zou zien zitten!
Laat maar weten :slight_smile:

Heyyy waar wil je heen en wanneer? En denk je dat dit wel zo veilig is???

Heb zelf ook ooit met zo’n moment gezeten. Alleen was het niet realiseerbaar, maar ieder jaar een stukje van de wereld zien helpt ook soms om de sleur te breken :wink:

Ik ben exact de persoon voor zo’n reis als jij beschrijft! Sterker nog, ik heb zelf een paar maanden geleden bijna precies hetzelfde bericht gepost. Mijn reis ga ik nu alleen maken, af en toe aansluitend bij vrienden, en ik begin as maandag 15 april al in Porto. Hoe staat het met jouw plannen? Ga je met me mee? Al couchsurfend en liftend!

Heeej!

Super dat je maandag al kan vertrekken, je hebt geen idee hoe hard het hier kriebelt om ook te gaan!
Maar heb het er met mijn vader over gehad en die was helemaal niet akkoord. Ga nog mijn studiejaar afmaken en de examens afleggen en hopelijk mijn plannen in deze zomer verwezenlijken!
Misschien ben je dan ook nog op weg en ontmoeten we elkaar ergens!
Zou supergraag meegaan!

hey Sharon,
mijn naam is Johnny, en ik heb al een aantal jaar geleden gepost om te vertrekken met bijna niks.
nu een aantal jaren verder, is dat het beste wat ik gedaan heb. ik slaap altijd buiten, en als het regent in een tentje.
ik speel didgeiridoo op straat om te kunnen eten. mimenteel ben ik fftjes in nederland. nog een paar weken, en dan ga ik
er weer vandoor. ik weet niet hoe jouw plannen ervoorstaan? maar mischien is het leuk om te ontmoeten, ik heb inmiddels jaren
ervaring met wat je wil doen. weet wel dat je fysiek sterk moet zijn, ik heb mensen met mij mee gehad die dachten, dat
doe ik wel even, zo lekker op vakantie, in het begin, als je het niet gewend bent, is het heeeeeeel zwaar, vergis je niet :slight_smile:
maar eenmaal daardoorheen is het leven zooooooo veel vrijer en mooier.
oaat maar wat weten als je intresse heb, al is het alleen al voor info.
graag via de mail als dat kan swiebertje21@hotmail.com
vrindelijke groeten
Johnny

Hallo,
Mijn naam is marije en ben 17 (over minder dan twee maanden 18)
Graag wil ik ook een reis maken, wanneer ben je van plan om te gaan?

Hallo avonturier,

Welke leuke vrouw tussen de 18 & 45 jaar wil samen met goeduitziende jonge man Zuid-Amerika verkennen en daar als artiesten ons dagelijks onderhoud verdienen. Samen een duel vormen jij, Penélope Cruz & ik Jack sparrow, zie foto,s

S,avonds op de boulevard bij de toeristen zo,n twee a drie uurtjes staan, leverd genoeg geld op om onze reis voort te zetten en heel ZuidAmerika verkennen en niet te vergeten Caribische eilanden… piraat of the caribbean.

Heb je een leuk voorstel, plan, idee of kun je iets toevoegen met hetgeen wat hierboven staat, denk jij diegene te zijn die in dit pakket past, zie ik graag je reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Jack Sparrow

Ha Sharon en Marije,

het is ondertussen alweer een stuk later. Mijn naam is Thijs, ik ben 17, in januari word ik 18, en zou graag ook iemand vinden die een dergelijke reis door europa wil maken. Rondtrekken, rondlopen, af en toe stoppen misschien om ergens te werken - we zouden druiven kunnen plukken in Frankrijk als we snel zijn, daar verdien je toch in een paar weken een paar honderd euro mee - en weer verder.

Zoeken jullie nog? Ik hoor graag van jullie!
Thijs

Heej iedereen!

Het is inderdaad een tijdje geleden dat ik op dit forum geweest ben (heb nieuw email adres en daarom de mails niet meer gelezen).
Mijn plannen heb ik jammer genoeg eventjes moeten uitstellen, mijn ouders hebben mij overtuigd toch maar eerst te studeren.
Maar Thijs, dat aanbod van Europa klinkt wel aanlokkelijk! Als dit in de zomer vakantie valt dan toch teminste :wink:

Groetjes
Sharon

Ha Sharon,

ah, jammer joh! (hoewel studeren natuurlijk ook leuk is :P)

Ik bedoelde het niet per sé voor de zomervakantie nee. Dat neemt niet weg dat ik het misschien wel leuk zou vinden dan, maar daar zouden we het misschien tegen die tijd eens over kunnen hebben? Ik bekijk op het moment andere reizen, maar in de zomervakantie zal ik wel weer terug zijn lijkt me. Als je wil, kan je me toevoegen op facebook (Thijs Ringelberg). Dan kunnen we zo een beetje contact houden (:

Groetjes,
Thijs

Hallo Thijs,

Reageer laat, maar ik doe het toch. Ben je nog van plan om door Europa te trekken?
Graag zou ik een keer willen een paar maanden reizen, maar weet nog steeds niet wanneer.

Ik hoor het wel.

Gr.

Ha Marije,

Geen probleem! Ik heb ondertussen een baan, en ben nu van plan een maand of drie te werken om wat geld bij elkaar te sprokkelen. Ik wil wel nog steeds een dergelijke reis maken - en het liefst door Europa! Waarschijnlijk ga ik volgend kalenderjaar, maar nog wel dit schooljaar, omdat ik nu een tussenjaar heb. Ik denk dat ik dan eind april, begin mei zou vertrekken. Heb jij enig idee of je dan al weg zou kunnen? :slight_smile:

Thijs

Hey Thijs,

Ik hoop in Dec/Jan klaar te zijn met school en daarna wil ik nog een paar maandjes werken. Alleen nog geen idee wanneer, waarschijnelijk rond de zelfde tijd als jou had ik in gedachten, maar ik wil ook mijn rijbewijs hebben wat ik in Feb ongeveer hoop te halen.

Gr.

My sweet virgin. Wat klets je toch. Eerst wel dan niet. Wordt volwassen. Mag eigenlijk niet van ouders toch daar komt het op neer. En iedereen maar reageren.