Een paar jaar geleden had ik ergens tussen Nongbualamphu en udon Thani een tempel bezocht(ik weet de naam spijtig genoeg niet meer!!)Ietsje terug van de tempel was er een grot(een soort nis)met daarin een monnik,ik wouw een babbeltje slagen met deze man,maar hij sprak niet.het was een "wassebeeld"had ik nadien vernomen!!Je moest al heel dichtbij staan om het verschil tezien.Hebben jullie forumleden al iets grappig meegemaakt tijdens je verblijf in Thailand?laat maar komen jullie reacties!! gegroet:georgessiam!!
Hilarisch !!! maar vrouwonvriendelijke Thaise humor:
op een Thaise kermis kun je blikjes omgooien, en als dat lukt, valt een vrouw (20-30 jaar) in een bak met water.
En natuurlijk: Flying vegetable,
in Phitsanulok kun je je eten (Gebakken moeraskool) zelf opvangen op je bord, nadat het door de kok vijf meter de lucht in is geslingerd.
veel succes ! Als het niet lukt, zonder eten naar bed.
heb wel eens vroeger,een taxi gehad waar de vloer bijna helemaal weg was,dus moest je zien waar je ,je voeten plaatste,of je had geen schoenen niet meer!Een andere taxi waar ik ben meegereisd had geen pinkers(lichtjes om de richting aan te geven)dus tijdens de afslag stak de man zijn hand uit het raam!! vond het wel grappig,maar ja tijden veranderen hé!! gegroet en bedankt voor je reactie.georgessiam.
Wij waren een borrel aan het drinken aan een meer net buiten Surin, daar komen de thai weekends bij elkaar, heel gezellig vooral als je als farang rondloopt.
Ze roepen je en je mag komen eten en drinken als je wilt, de mensen die naast ons zaten waren ( dacht ik ) gehaktballetjes aan het bakken
dus ik kreeg er een paar aangeboden, mijn echtgenote had me nog gewaarschuwd niets te pakken wat voor mij onbekend was, maar eigenwijs zijn en eentje naar binnengewerkt, het bleek een balletje bestaande uit apenhersenen te zijn.
Het heeft me heel wat Chang biertjes gekost om de vreselijke smaak weg te werken.
Frank ik denk dat je IQ peilsnel naar boven is gegaan met het eten van die apenhersenen:ha ha ha !!(grapje)Nu je toch over apen spreekt,ik heb is een documentaire gezien op tv,hoe de aapjes worden behandeld in de Japanese restaurants,echt schandelijkiiIk ga je de details besparen hoe deze aapjes aan hun einde komen,je weet het misschien al.dit ff on topic gezegd.groetjes:georgessiam.:chin:
Hier zo’n wassen monnik
http://lh4.ggpht.com/_oJNJrlbQWe0/Sdcg3ZfX9pI/AAAAAAAAMhc/ck43mBxmIok/s800/pal_P1040733.JPG
Dit heb ik gezien even buiten Nongbualampu,je zou precies zeggen dat dit een echte monnik is,Ik zegde tegen vriendin dat de monnik niet spraakzaam was,kon ik weten dat het een wassenbeeld was?? ik stond 2meter van het beeld verwijderd!!Ik zou zeggen echt goed gemaakt,maar de thais zijn bekend om hun vakmansschap!! gegroet:georgessiam.
Hehe, misschien omdat hij in een glazen kast zit?
(Maar die zal er toen nog wel niet rond gezeten hebben)
Juist,toen was het zonder glazen kist!!Weet jij toevallig waar dat was?Ik zelf ben het vergeten,de naam van de plaats!!De monnik stond in een soort grot(nis)even buiten Nongbualamphu,15km?In de omgeving was er ook een dinosaurius museum!!misschien dat iemand dit weet van de forumleden?gegroet:georgessiam.
Is het soms het museum buiten Bangkok gelegen km.31 Pinklao -Nakhon Chaisi Road genaamd het Wax Museum
ben er in het verre verleden geweest en heeft toen veel indruk op mij gemaakt, je denkt regelmatig dat er echte mensen zitten.
Nee zit is in de buurt van Buri Ram, een beetje ten zuiden van het stadje Satuk. Kan de exacte locatie niet meer vinden, maar het moet hier ergens in de buurt zijn.
Jongens we komen er niet!! het is in de buurt van Nongbualampu,maar waar?? try again!!gegroet:georgessiam.