Graag tips over onze reis naar Canada in 2015

Hoi,

We zitten volop in de voorpret want we willen in 2015 een mooie reis door Canada gaan maken. Ook deze reis willen we tentkamperen afwisselen met hotel, cabins of B&B’s. We gaan met 4 personen.

Eerste opzet:

1. Amsterdam- Calgary (hotel)
  2. Calgary
  3. Calgary- Yoho NP (237 km) (tent)
  4. Yoho
  5. Yoho
  6. Yoho- Banff (45 km) (tent)
  7. Banff
  8. Banff
  9. Banff- Jasper ( 109 km) (tent)
  10. Jasper
  11. Jasper
  12. Jasper- Clearwater (321 km) (hotel)
  13. Clearwater- Whistler (425 km) (hotel ?)
  14. Whistler
  15. Whistler- Campbell River (312 km) ( Cabin ? )
  16. Campbell River. mailflight
  17. Campbell River. whalewatching
  18. Campbell River- Victoria (265 km) (hotel)
  19. Victoria- Olympic ( 52 km + bootovertocht) (tent)
  20. Olympic
  21. Olympic- Seattle (141 km)
  22. Seattle (hotel) Bezoek Boeïngfabriek en underground tour.
  23. Seattle- Vancouver (227 km) (hotel ?)
  24. Vancouver
  25. Vancouver
  26. Vancouver- Amsterdam.

Uiteraard willen we graag tips. Vooral wat betreft campings. We willen het liefst op eenvoudige campings staan in de parken ( met spoeltoiletten! ) . Douches zijn erg prettig maar geen must. Een verdwaalde camper geen probleem maar liever niet te veel. Verder heel graag tips over cabins, hotels en B&B. We zijn vorig jaar door het blog van Elly op het AA forum ook terecht gekomen op een Lama farm. Dit vonden we fantastisch dus als iemand een bijzondere overnachtingsplek kent horen we dat graag. Misschien is het ook handig om met wat dagen te schuiven… we horen het graag.

groetjes,
Michiel en Monique

Dag 15 is niet zo handig gepland. De weg tussen whistler en vancouver is best de moeite waard om af en toe een stop te maken, er zijn onder andere een aantal water vallen en een paar mooie uitzichtpunten.
Bij de ferry kan je lange wachttijden verwachten, daarna moet je op vancouver island nog een behoorlijk stuk. De rit van nanaimo naar campbell river is opzich wat minder spannend.
Je zou kunnen overwegen om dan een nachtje (noord)vancouver er tussen te doen, dan doe je er op het eind eentje minder.

Verder is de west kan van vancouver island erg de moeite, jammer dat je die er niet in mee neemt. Keuzes… :slight_smile:

1 like

Dank je wel :thumbsup:

Een erg mooie en rustige route. Wat verwacht je er zelf van en wat wil je vooral zien/doen? Je hebt best veel tijd in Yoho, ben je daar speciale wandelingen van plan?

Waarom rij je vanaf calgary eerst naar Yoho en dan naar banff? Wij deden eerst banff en combineerden later Yoho met lake Louise e.o.

Wij hebben een 2daagse kayaktocht gemaakt in powel river, dit was echt een van de hoogtepunten van onze reis. Het kayakken was leuk, maar vooral het wakker worden op een onbewoond eilandje, midden in de natuur was super. Dit zou je nog kunnen inpassen tussen whistler en campbell river.

Via Wereldwijzer app

1 like

Wij gaan onder andere kamperen. Op onze vorige reizen (3x VS) hadden we een minimum van 2 overnachtingen voor de tent. Als het qua planning beter uitkwam en we na 1 overnachting weer door wilden dan pakten we een hotel. Ons oorspronkelijke plan was ook een bezoek aan Glacier NP en Yellowstone in de VS. Tja, en dan denk je Mount Rushmore is ook leuk en voor je het weet jaag je door een prachtig natuurgebied zonder de verdieping in te gaan of af en toe een luie dag is ook erg lekker. We zijn vorig jaar 4 dagen in Yellowstone en Grand Teton geweest en we zijn thuisgekomen met het gevoel er alleen aan geroken te hebben. We zijn geen hikers die kilometers willen lopen maar vinden het wel leuk om iets verder te gaan dan de grote meute. Yoho en Banff kunnen we natuurlijk net zo makkelijk omdraaien. Ook een dag meer of minder ergens moet nog uitgekristalliseerd worden. En Yoho… we hebben gelezen dat Lake O’hara erg de moeite waard is. Wat een supergaaf idee om een kayaktocht met overnachting op een onbewoond eiland in te plannen. Ga ik hier zeker voorstellen.

Bedankt voor je reactie,
groetjes,
Monique

Iets meer info over de kayaktocht. Is op zich wel redeljjk prijzig maar ik vond het echt het geld waard.

Is met een Nederlandse gids die daar al een aantal jaar woont en zijn eigen bedrijfje heeft, footprint nature explorations, zoiets heet het geloof ik

Via Wereldwijzer app

Hoi,

Dit bedrijf ben ik op een blog van andere Canada reizigers ook tegen gekomen. Ziet er inderdaad erg leuk en mooi uit. Bedankt voor de tip.:thumbsup:

Zoals hierboven inderdaad al benoemd is, de West kant van Vancouver Island is prachtig en de rit van oost naar west (bijv. Vancouver naar Tofino) is ook zeker een aanrader. De trip ziet er verder erg goed uit! Zelf zou ik de trip naar Seattle skippen en tijd voor de westkust van VI maken, maar dat zijn keuzes. Ik zie ook dat jullie al plannen in Seattle gemaakt hebben, dus zal een bewuste keuze zijn deze mee te pakken. Al met al ga je een geweldig gebied zien! Wanneer in 2015 vertrekken jullie?

1 like

Hoi Inge,

Bedankt voor je reactie.

De keuze voor Seattle komt doordat mijn middelste zoon met zijn vriendin meegaat. Hij is aanstormend piloot en het lijkt ons leuk om samen met hem de Boeïng fabrieken te bezoeken.

We denken dat het niet de laatste reis is naar Canada, net zoals een keer naar de VS al heeft geresulteerd in een 4tal reizen en we zijn nog lang niet klaar. Vancouver Island komt zeker nog een keer aan bod. We gaan volgend jaar zomer in het hoogseizoen want ik ben aan de schoolvakanties gebonden.

groetjes,
Monique

Hoi! Ik zag net je berichtje en kan je misschien wel verder helpen. Vorig jaar hebben wij dezelfde reis gemaakt, maar dan in de omgekeerde richting. Ik heb er een reisblog over bijgehouden waar we onze reisroute met reistijden, hoogtepunten, interessante campings en kosten weergeven. Misschien kan het een hulp zijn; Hoe plan je een reis door de Canadese Rocky Mountains? - Wanderer's Blues

Onze reis komt grotendeels wel overeen met jullie plannen! Wij zijn ook gaan kayaken voor 2 dagen en gaan whalewatchen… verder deden we vooral wandeltochten met af en toe wat rustmomenten. Moest je nog meer vragen hebben, stel ze gerust! :slight_smile:

1 like

Dank je wel!
Hier hebben we zeker wat aan.

groetjes,
Monique