Graag reactie op ons reisschema USA west 35 dagen

Beste reizigers,

Graag zien wij tips etc tegemoet voor onze 35 dagen rondreis.:USA: We reizen in de periode 12/09/14 t.m 17.10.14
We hebben het schema als volgt opgebouwd en we beschikken over een auto.

[ul]
[li]Amsterdam naar Los Angeles >> KLM rechtstreekse vlucht [/li][li]Direct door naar Palm Springs - 1 a 2 nachten [/li][li]Kingman - 1 nacht [/li][li]Williams of Flaggstaf - 1 nacht Chopper flight. Site ?? [/li][li]Sedona - 2 nachten [/li][li]Mexican Hat - 1 nacht [/li][li]Page - 2 nachten [/li][li]Bryce canyon - 2 nachten [/li][li]Zion/ Springdale - 3 nachten [/li][li]Las Vegas - 2 nachten [/li][li]Death Valley - 1 nacht [/li][li]Mammoth Lake 1 nacht [/li][li]Oakhurst ( Yosimite) - 2 nachten [/li][li]Sequoia np - 1 nacht [/li][li]Fresno Via Kings Canyon - 1 nacht [/li][li]San Francisco - 3 nachten [/li][li]Montery - 2 nachten [/li][li]Santa Barbara - 2 nachten [/li][li]Los Angelas - 4 nachten [/li][/ul]

ca 32 nachten, nog 3 nachten te verdelen
Ok, uiteraard hebben we ons goed ingelezen wat er zoal ondernomen kan worden.
Een helikopter vlucht vanuit Williams> Grand Canyon staat op onze wenslijst.

We zijn benieuwd naar jullie reacties

groetjes

Geen San Diego en omgeving? Is ook d’r moeite waard. Misschien in de drie resterende dagen?

Ik zou minder nachten doorbrengen in LA en die tijd, samen met de overgebleven 3 nachten doorbrengen in de omgeving van Moab waar een aantal schitterende nationale parken zijn: Arches en Canyonlands. Daarna kun je dan via Capitol Reef doorrijden naar Bryce waar je je route weer kunt oppakken. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk. Natuur zou me meer aanspreken dan een miljoenen conglomeratie zoals LA…

Veel plezier met de voorbereidingen!

Groet,
Stefan

Big Sur en Carmel zijn ook aanraders.

HI
Bedoel je na aankomst in LA nog doorrijden naar Palm Springs. Ok als je dit kan doen voor 3 pm. Daarna sta je in de file dus het hangt er van af hoe laat je vlucht landt (reken op 3 uur vanaf het moment van landen totdat je met de auto op de weg zit).
Van PS zou ik meteen naar sedona rijden voor 2 nachten. Daarna naar GCNP voor 1-2 nachten Helivluchten over GCNP starten vanaf GC a/p in Tusayan.
In MOnument Valley zou ik in the View of Goulding’s Lodge gaan logeren. Mexican Hat is buiten MVTP maar ook weer niet zo ver weg.
Page en Bryce 2 nachten. Dat kan zeker voor Page maar 1 nacht is vaak genoeg voor Brce. 3 nachten Zion is heerlijk. Zijn jullie wandelaars?
LV 2, DV 1, mammoth 1 allemaal goed.
Oakhurst lgt niet echt ideaal voor Yosemite. Ca 1.5 uur rijden naar de Valley over een smalle krinkelige weg waar je nergens kan inhalen. Wel geschikt voor Mariposa Grove. Als je Seki goed wil bekijken zijn 2 nachten daar ook wel aan te raden en dan in een dag naar San Francisco.
2 nachten Monterey zijn prima maar 2 nachten Santa Barbara zou ik oet doen. Beter een nacht ergens onderweg in bv Cambria of Pismo Beach.
Yeehaw