Graag jullie hulp

Hallo allemaal,

Daar het voor ons de eerste keer is dat we naar Indonesië gaan, en we ons wel aan het inlezen zijn maar toch geen ervaring hebben willen we graag jullie mening over onderstaand schema dat we hebben voorgesteld gekregen van een chauffeur die we hebben benadert via de mail.

Dear Sylvia

Our Question: 1. When you will come to Indonesia?
2.How many days you have holliday in Indonesia

Here We sending proposal

PROGRAM A by train

Day 1 Jakarta Airport - Bogor
Visit Botanical Garden
Recomend hotel: GG. house Happy Valley

Day 2 Bogor - Bandung
Recommend hotel Flores Gallery Hotel or Villa Venetys or Soekadjadi Hotel

Day 3 Bandung - Yogyakarta by Train
By Lodaya executive train leave at 7.30 am arrive in Yogyakarta at 04.00 p.m
Recommend hotel Duta Garden Hotel or Duta guest house or Dusun Jogya Village Inn

Day 4 Yogyakarta Tour
Visit Borobudur temple, Sultan Palace, Bird market

Day 5 Yogyakarta Tour
Visit : Prambanan temple
In the evening Ramayana Ballet

Day 6 Yogyakarta to Sukuh or Sarangan
Recommend hotel in Sukuh : Sukuh Cottage
Recommend hotel in Sarangan : Sarangan Hotel
Visit :Sukuh temple and Waterfall

Day 7 Sukuh/Sarangan to Malang
reccomend hotel Graha Cakra Malang

Day 8 Malang to Bromo
Visit Tea Plantation and factory in Wonosari Malang
Recommend Hotel Cemoro Indah hotel or Lava view Lodge

Day 9 Bromo to Kalibaru
See sunrise in View point and Bromo mount
Recommend hotel in Rumah Senang guesthouse, Margo Utomo

Day 10 Kalibaru kampung tour

Day 11 Kalibaru - Bali

PROGRAM B

Day 1 Jakarta To Bogor
Visit Botanical Garden
Recomend hotel GG house Happy Valley

Day 2 Bogor - Garut (7 hours)
Reccomend Hotel Sumber alam, Tirta gangga, or Kampung Sampireun
Visit Cangkuang temple and Papandayan

Day 3 Garut - Pangandaran
Stop in Kampung Naga (Dragon Village)
Recommend Hotel Nyiur Indah I or II, Adam Homestay

Day 4 Pangandaran Tour
Visit, Green Ganyon, Home Industry (Brown Sugar, Kerupuk/Chips, Wooden Puppet)

Day 5 Pangandaran - Yogyakarta (7 hours)
Recommend Hotel Duta garden, Duta guest house, Dusun Jogya Village Inn

Day 6 Yogyakrarta Tour
Visit: Borobudur Temple, Sultan Palace, Bird Market

Day 7 Yogyakarta
Visit Prambanan temple
in the evening see Ramayana Ballet

Day 8 Yogyakarta - Sukuh or Sarangan
Recommend Hotel Sukuh Cottage or Sarangan Hotel
Visit Sukuh temple and Waterfall

Day 9 Sarangan/Sukuh - Malang
Recomend hotel Graha Cakra Hotel

Day 10 Malang - Bromo
Visit Tea plantation and factory in Wonosari
Recommend Hotel Cemoro Indah or Lava view Lodge

Day 11 Bromo - Kalibaru
See sunrise in View point and visit Bromo mount
Recommend hotel in Kalibaru: Rumah senang guest house, Margo Utomo

Day 12 Kalibaru Kampung tour

Day 13 Kalibaru relax

Day 14 Kalibaru - bali

For the price with Isuzu Elf Rp. 850.000/day
Here we sending also the picture.

The price including

• Car with Speaking English Driver
  • Gasoline
  • Parking fee
  • High way fee

Not Including

• Entrance fee/ ticket entrance
  • Accomodation/hotel
  • Porter
  • Tipping
  • Meals, Loundry, and the other personal expenses

We zijn een familie van 7 personen van verschillende leeftijden, de jongste 2 zijn 14 en 16 jaar oud en de ander 4 zitten er tussen in en de oudste is 75 (maar wel goed ter been).

Als jullie nog ander suggesties hebben, ook betreffende een andere chauffeur, dan hoor ik het graag. heb gezien dat er wel veel chauffeurs zijn maar met 7 personen wordt het iets moeilijker om wat te vinden.

We gaan vanaf Java naar Bali, 5 van ons hebben 24 dagen de tijd en 2 moeten helaas na 17 dagen terug.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie’s

Sylvia

Ik vind het reistempo in programma 1 wel erg hoog, dus ik zou voor optie 2 gaan. Bovendien lijkt me optie 2 (met Pangadaran) leuker voor de kinderen. Lekker varen op een ricier, strand zien (je kan er niet zwemmen), beestjes kijken, dat vinden alle kinderen toch leuk? Voor de persoon van 75 jaar is een toch over de rivier in een klein bootje wellciht iets teveel van het goede, maar er zijn zat restaurantjes e.d. waar je ‘de oudjes’ even kan ‘parkeren’. (Zo noemt mijn moeder dit altijd, ik bedoel het dus niet negatef ;))

Toch zijn ook in programma 2 een aantal dingen die ik echt anders zou doen. Op de dag dat je aankomt in Jakarta, en naar alle wwaarschijnlijkheid een jetlag hebt, zou ik niet te veel plannen. En zeker niet de Botanische tuinen. Als je deze echt wilt bezichtigen, dan ben je daar wel een paar uur zoet mee. Of willen jullie niet meer dan een rustige wandeling door een park? Als dat het geval is, dan kun je de tuinen op dag 1 laten staan.

Verder staat er in de tour een bezoek aan de Borobudur en aan het paleis van de sultan op dezelfde dag gepland. De Borobudur kun je qua licht en warmte het beste 's ochtends bezoeken. Als je de tempel echt goed wilt zien, en een rondje wilt lopen langs alle reliefs, dan ben je wel een paar uur zoet met deze tempel. Bovendien, jullie zijn reeds aan het tempelen en jullie hebben vervoer, waarom zou je dan niet nog een aantal tempels rondom de Borobudur meepakken als je er toch bent? Je kan je hier best een dag mee vermaken! Aangezien het paleis van de sultan echter niet 's middags open is (of maar tot 2 uur ofzo), zou ik dat op een andere dag zetten. Of bedoel je met het plaleis van de Sultan niet het Kraton maar het waterpaleis? Dat is langer open geloof ik, en zeker ook een bezoek waard.

Met een bezoek aan de Prambanan ben je geen hele dag kwijt, dus wellicht kun je hier een aantal van bovenstaande dingen doen. Aan de andere kant, ff rust is msss ook wel lekker :slight_smile:

Een theeplantage zou ik niet bezoeken bij Malang, maar eerder tussen Bogor en Bandung (bv Puncak). Bij Malang zou ik eerder de koloniale dorpen als Batu en Selekta bezoeken. Of evt nog wat tempels? (Ik vind tempels facinerend, jullie wellicht niet.)

Waarom zou je willen relaxen in Kalibaru? Ik zou lekker relaxen op Bali, of in de buurt van Kalibau de Iljen vulkaan bezoeken.

Wat de prijs betreft: ik ken de prijzen op Java niet heel goed, maaar 850.000 rp per dag klinkt als redelijk duur, zelfs wanneer dit incl brandstof is. Op Bali ben ik eigenlijk nooit meer dan 350.000 rp kwijt, en op Sulawesi heb ik voor 850.000 rp per dan een auto met chauffeur en gids EN accomodatie (3*) gehad…

Mocht je nog een chauffeur op Bali nodig hebben (7 pax is geen probleem), neem dan ff contact op met Made: [EMAIL=“bali_happy2004@yahoo.com”]bali_happy2004@yahoo.com

dicht :smiley:

Hallo allemaal,

Hartelijk bedankt voor jullie tips. heb inmiddelijks contact met een andere chauffeur die 600.000 Ruphia vraagdinclusief. Dus qua prijs ziet het er beter uit. We kunnen zelf de route bepalen e.d., dus als jullie nog wat tips hebben( voor wat meer spectuculaire dingen, het is meer dan welkom:chin:!!

Jenny, heb je site bekeken, ziet er prachtig uit! Ga het nog verder op me gemak lezen.
Voor Bali hebben we ook een chauffeur nodig, dus ga ik contact opnemen met jouw relatie persoon.

Hartelijke groet,

Sylvia