Graag jullie ervaringen ZO-Azie-Australie-NZ

Wij willen in sept-okt 2012 op reis naar ZuidOost Azie (China, Vietnam, Cambodja, Thailand en Maleisie), Australie en New Zeeland.

Echter lees ik dat dan in Azie de regenperiode is. Klopt dit?

Is het misschien slim om eerst NZ - Australie te doen en dan Azie?

Wij hebben in totaal zo’n 8 mndn de tijd.

Hebben jullie ervaringen of tips voor ons?

Alvast bedankt,

Danielle en Niels

Eerst China :chin:, dan langzaam aan naar beneden, lijkt me goed. Alleen Maleisië zal nat zijn. Anders om zou ook kunnen, hetzelfde verhaal met Maleisië waarschijnlijk.

Jullie zijn Laos vergeten er bij te zetten, dat willen jullie toch niet overslaan?

Als jullie denken aan West-Australië, ga daar dan eerst naar toe en daarna NZ. Wij hebben eerst NZ gedaan en toen viel West-Oz zwaar tegen.

Ik heb heel veel ervaringen en tips voor jullie, maar waar te beginnen… :wereld:

Misschien inderdaad andersom beginnen. Het is namelijk lente als je daar komt in september dus het weer in Australie en NZ is daar heerlijk. Dan tegen de tijd dat je naar Azie gaat is het weer daar ook weer stukken beter.

Dank je wel voor de reacties.

We zijn nu aan het kijken om eerst naar Australie, dan NZ te gaan en te eindigen in Azie.

Misschien dat we NZ en Australie omwisselen omdat we oud en nieuw misschien in Sydney gaan vieren.

Advies om dan wel zo snel mogelijk je accomodatie in Sydney te regelen dat loopt namelijk heel snel al vol. Daarnaast is het ook goed aan de prijs rond die tijd. De ozzie gaan dan namelijk zelf ook naar Sydney.

1 like