Klopt. Afgelopen zaterdag ook weer anderhalf uur in rijen gestaan voor een simpele transfer (aansluitende vlucht) in Atlanta. Twee uur overstaptijd was dus geen overbodige luxe.
Een andere keer op doorreis naar Nicaragua, duurde dat ‘in rijen staan’ in Atlanta maar liefst 2,5 uur.
Als je via een ander land dan de VS kunt reizen, zou ik dat kiezen!
Ok, das duidelijk. Niet via de VS vliegen dus. Antwerpen - Amsterdam (trein) en dan rechtstreekse vlucht naar Lima kost nu bij de KLM € 1.069,-. Ik heb het idee dat dit ongeveer de standaardprijs is voor een ticket in september, toch? Ik dat geval kan ik beter nog 1,2 a 3 maanden wachten totdat er eventueel nieuwe acties komen? Met andere woorden: voor deze prijs kan ik over een paar maand ook nog boeken, goedkoper kan ik altijd proberen. Of is dit geen goede gedachte? Worden de tickets alsmaar duurder? Volgens mij valt dit wel mee.
We hebben inmiddels besloten om de eerste nacht in “hostellima” (Casa Ana) door te brengen.
Deze prijs van €1069 met KLM lijkt me redelijk. Naarmate de vertrekdatum dichterbij komt gaan de goedkopere reisbiljetten er gewoonlijk uit. Ik zou geneigd zijn te boeken, want die €600 die je eerder gezien hebt was wel een erg gunstige prijs. Maar ja, als je nu boekt, dan kan het toch gebeuren dat je in de tussentijd iets gunstigers tegenkomt.
Wat je hostel in Lima betreft, je kunt (in het Engels of Spaans) aan Ana en Priscilla alles vragen wat je maar wilt. Bijvoorbeeld over bustickets. Ze zijn ook gewend om die op verzoek van te voren te kopen, zonder dat je hen daarvoor vooraf hoeft te betalen. http://www.hostellima.nl/