Graag hulp bij route ruim 3 weken nicaragua

Hallooo allemaal,

Hulp gevraagd :slight_smile:

Tickets voor nicaragua november zijn gekocht en heb volgens mij een aardige route uitgestippeld met alle gevonden info. Ik heb er twee bedacht. Graag wil ik hier aan jullie vragen welke route het beste is en of er misschien wat onhandige verbindingen of dergelijk in zit.

Do reisdag
Vr granada
Zat granada
Zo gr -ometepe
Ma ometepe
Di ometepe
Woe ometepe
Do om - san carlos vliegtuig
Vr jungle
Zat jungle
Zon jungle
Ma san carlos-managua-corn island. ( dit denk ik met taxi aangezien ik vliegtuig 14:00 wil halen) is een taxi makkelijk te regelen en hoeveel kost dat ongeveer?
Di corn island
Woe corn island
Do corn island
Vrij corn-managua-leon
Zat leon
Zon leon
Ma leon
Di leon-estelli
Woe estelli-somoto
Do estelli- miraflor
Vrij miraflor
Zat miraflor-managua
Zon reisdag

Of

Do reisdag
Vr leon
Zat leon
Zon leon
Ma leon-estelli
Di estelli somoto
Woe estelli miraflor
Do miraflor
Vrij miraflor - managua 14:00 vliegen corn
Zat corn
Zon corn
Ma corn
Di corn 08:00 vliegen managua san carlos
Woe jungle
Do jungle
Vrij jungle
Zat san carlos managua granada
Zo granada
Ma granada
Di granada-ometepe
Woe ometepe
Do ometepe
Vrij ometepe
Zat ometepe - managua
Zon reisdag

In leon willen we de hike doen naar de vulkaan dan een nachtje in een tent slapen en in miraflor ook lekker actief. Dus zelf neig ik om de tweede route te doen aangezien we dan met rust eindigen.

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden en welke adviezen jullie hebben.

Bedankt alvast!!

Groetjes kelly

Hallo, je gaat een leuke tijd tegemoet. Ik was er in november 2015 voor 3 weken en het wat hartstikke tof!

In schema 1 zou ik alvast afvragen wat je in Castillo wilt doen. Er zijn heel wat excursies maar daar hangt een prijskaartje aan. Indio Maiz & Rio Bartola bv. doe je best in de voormiddag omdat je dan veel meer dieren zult zien. Dus eigenlijk is dit ruim gerekend qua tijd, maar het kan er natuurlijk erg ontspannen aan toe gaan met veel excursies… In schema 1 zou ik ook het eerste of je laatste dagje Leon omwisselen naar Las Penitas. En daags nadien vanuit Las Penitas terug naar Leon (en evt. verder reizen naar Estelli) Voor mezelf zou ik dit op het einde leggen van je Leon verblijf, als je merk dat Leon volstaat kan je in een mum van tijd naar de kust gaan voor één of twee nachten. San Carlos naar Managua, mmmh taxi zal heel wat geld zijn denk ik. Ik vermoed dat je dan nog beter lift eigenlijk. Er zijn natuurlijk ochtendbusssen ook maar dit wordt mogelijks nipt.

Schema 2: Om 8u vliegen vanuit Big Corn is nét te doen om in de vroege ochtend te vertrekken in Little Corn met de Pangaboot om 6u. Maar… de boot kan volzet zijn, en kan ook niet uitvaren bij evt. sterke golven. Dus best de avond voordien al richting Big Corn gaan vind ik persoonlijk.

Planning Granada (2 dagen dus) is ideaal. Dag 1 Granada bezoeken en eventueel de Isletas. Dag 2 zou ik aanraden om een tour te doen via een taxichauffer Pueblos Blancos, Santa Catarina, Ander uitzichtpunt over Lago di Apoyo, nadien richting Masaya voor de markt(en) en de Vulkaan. Is een mooie dag en de taxi is iets van een 60 USD, maar je hebt erg veel waar voor je geld, en het is een ideale start van je vakantie.

De hike naar de Vulkaan in Leon is inderdaad stukken beter dan het vulkaan boarden. (die hike is in combo met vulkaanboarden dacht ik dus 2x gewonnen!)

Hallo Thobias,

Dankje voor je antwoord :). welke route heb jij afgelegd? Ben je ook naar corn islands geweest? zo ja hoe was het weer? en heb je nog accomodatie tips?

Onze route is inmiddels alweer veranderd maar deze blijft wel definitief. Ik wilde eerst niet met corn islands eindigen maar denk dat toch wel het beste is qua route. En heb inderdaad las penitas er ook tusssen gedaan.

Do reisdag
Vr granada
Zat granada
Zo gr -ometepe
Ma ometepe
Di ometepe
Woe ometepe
Do om - san carlos- el castillo
Vr basecamp bartola
Zat Basecamp Bartola
Zon el castillo - estelli
ma estelli - somoto
Di estelli - miraflor
Woe estelli- leon
Do Leon
Vrij Leon
Zat Leon
Zon Las penitas
Ma Las penitas
Di Las penitas - Managua- Corn 14:00 vliegen
Woe little corn
DO little corn
Vrij little corn
Zat Little corn - managua
Zon reisdag

Ok goede tip voor Granada zal dat onthouden.
Ik wil bij Indio Miaz heel graag overnachten bij basecamp Bartola, iemand daar ervaring mee? Het lijkt me zo gaaf maar begrijp dat het erg klein is dus van te voren reserveren lijkt me noodzakelijk?

Ik denk dat ik bij de corn islands toch de gok neem. Aangezien we er kort zijn wil ik het liefst alle dagen op little corn zitten. We vliegen heen 14:00 en hoop dan de panga van 16:00 te halen en terug idem dito maar dan de in de ochtend. Ik neem de gok en denk dat ze een aantal dagen van te voren wel kunnen inschatten of het heel slecht weer wordt. Mogelijk gaan we dan toch een dag eerder naar big corn.

Groetjes

Hallo, hier vind je mijn route: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=192163

Ik raad alvast aan om op je aankomst al meteen naar Granada te gaan, ook al is het al in de avond. Op zich heb je Las Penitas ook wel al gezien op een namiddagje, tenzij je het natuurpark doet en evt. surft. Dan kan je er wel even langer blijven.

Basecamp Bartola lijkt me best om op voorhand te reserveren. Ik heb er echter zelf niet verbleven.

Op de corn islands wacht de panga op de vlucht, dus je zal sowieso de Panga halen om 16u als je om 14u vliegt. In de terugweg raad ik je aan om er zeker vroeg genoeg te zijn, want die panga’s wachten geen minuut te veel.

Ik raad je aan om enkele dagen op voorhand de Somoto vast te leggen via je verblijf/hostel, zodat je niet tot de constatatie 's avonds (na je tocht Bartola - Esteli) dat er geen plaatsen meer vrij zijn.

ps. Ik zou op je reisschema een dag Leon en Las Penitas inkorten en overhevelen naar Corn Islands, maar dat is subjectief uiteraard.