Graag commentaar

Tijdens onze huwelijks reis jaren geleden hebben we Indonesie 24 dagen en 5 dagen Thailand bezocht.
Wat heb ik hiervan geleerd,genoeg, ook in zware tijden heb ik terug gedacht aan deze reis.

Hoe zou ik het nu doen in ieder geval niet geheel georganiseerd , het was perfect geregeld door Boer en Wendell.
Ik was gesloopt…thuis wilde ik niets missen ter plekke snakte ik naar rustdagen.:chin:

Vanwege een kleine handicap mag het tempo niet te hoog liggen.
Beter gezegd genoeg rust pauzes in combinatie met de volgende wensen.

Nu wil ik het zelfstandig organiseren.

Wat we als gezin met 2 kinderen van 16 en 12 jaar op de dag van vertrek in Juli 2010 zeker willen zien is :
Afhankelijk van de vliegticket prijs.

1-21 / 22 dagen

2- Bangkok 3 of 4 dagen om bij te komen van de reis

3-Zwemmen met Dolfijnen een droomwens van mijn vrouw,ik weet dat er voor en tegens zijn.

Vanuit Bangkok vind ik dit geen optie, misschien vanuit Jomtien Beach,om toch niet direct in het drukke Pattaya te verblijven.

Deze tour gaat ook vanuit Koh Chang

4- Olifanten bekijken , misschien een ritje. maar waar vanwege de aansluiting op het bovenstaande

5- Het bovenstaande combineren met een strand verblijf op 1 of meerdere plaatsen

6- Reizen via vliegtuig of mini bus afhankelijk van de afstand

Een ieder zal een mening hebben maar misschien komt het bovenstaande te summier over echter het is vakantie.
De omgeving is al indrukwekkend genoeg

Tot slot wil ik mijn kinderen zo nu en dan laten internetten.
Kan dat in elk hotel,plaats ?

Ik lees jullie adviezen,commentaar graag.

Mvg
                                                                    Searcher

Hallo,

Internetten kun je overal wel in Thailand en als je een laptop meeneemt dan kun je overal wel internetten. Verder in internetcafe’s kan het ook tegen betaling.
Verder met dolfijnen zwemmen in Thailand heb ik nog nooit van gehoord.
Als je een leuk strand wil is Koh Phi Phi aan te raden of Koh Tao om te leren duiken voor hun. Dit kunnen ze namelijk al doen vanaf 10 jaar. Ik kan je een adres geven waar ze het in het Nederlands kunnen leren.

gr van Moira

Internetten: kan overal.
Met dolfijnen zwemmen: kan in de buurt van Pattaya, dus Jomtien zou daarvoor een prima vertrekpunt zijn.
Olifanten: beste en mooiste plaats is in de buurt van Chiang Mai, waar ook plaatsen zijn waar ze verantwoord met olifanten omgaan. Verder ook een mooie omgeving.
Ik weet niet waar Moira het duiken vandaan haalt, maar het mooiste duiken vind je aan de Andaman Kust.

Hallo,

Ik haal het duiken nergens vandaan ik doe een suggestie om voor hun om te leren duiken als activiteit. Jongelui wil toch ook iets te doen hebben dan is duiken erg leuk.
Koh Tao heeft tegenwoordig veel accomodatie voor familie’s vandaar.

gr van Moira

Persoonlijk zou ik pattaya overslaan, en Bangkok niet als eerste doen, het is een nogal overweldigende stad, en van uitrusten zal daar niet echt veel komen.

Bij Ko Tao kan je idd goed duiken, maar sluit me bij Steven aan dat duiken bij de Andaman Zee mooier is.

De dag van aankomst zou ik in Bangkok blijven, na een lange vlucht heb ik nooit meer zo’n zin om verder te reizen en je kan ff acclimatiseren.
De volgende dag zou je ook nog in Bangkok kunnen blijven en een aantal bezienswaardigheden bezoeken zoals het Koninklijk Paleis en de Wat Phra Kaew, Wat Po en Wat Arun. Deze hoogtepunten liggen vrij dicht bij elkaar en zijn makkelijk op 1 dag te bezoeken.

De reis zou je ook nog kunnen afsluiten met een paar dagen Bangkok om ff lekker te shoppen voor je weer terug gaat naar Nederland. Als je dit de eerste dagen al doet, loop je de rest van de reis met die spullen te sjouwen…

Hallo,

Mijn man en ik hebben veel gedoken in de Andaman zee en ja het is mooi maar Koh Tao is ook best mooi om te duiken maar goed het is persoonlijk natuurlijk.

gr van Moira

Hi,

Allen bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga weer verder puzzelen :wereld:

Gr Searcher

Hallo Searcher,
Waarom blijf je niet een weekje langer ?
Je betaald veel geld voor vier vliegtickets en deze zijn zeker een maand geldig.
De extra verblijfskosten wegen niet op tegen de extra tijd die je daarvoor terug krijgt.
Voordeel dat je rustiger aan kan doen met het reizentussen je bestemmingen binnen Thailand.

Gr. CarlMarius

Daar heb je volkomen gelijk in echter het werk en nog wat andere zaken laten het niet toe.