Noord van Ballarat is heel mooi. We hebben diverse dagen in Hepburn Springs gelogeerd. Leuk dat jullie in Maryborough zijn geweest Chris in dat trainstation. Het is niet altijd nat zoals ik al zei. Februari 2009 kwamen we net na de grootste bushfires ooit in Victoria. We kwamen aan op 11 februari en op 7 februari gebeurde dit: Black Saturday bushfires - Wikipedia
Yeehaw
Weet ik Yeehaw. Zoals ik al heb geschreven hebben wij in Launching Place gebivakkeerd. Wij hebben onze huizen gewisseld en zaten in een huis van een brandweerman die “daar in de weer is geweest”. Hij heeft een boek over Black Saturday. Wij zijn ook in Marysville geweest. Is ook op de NL-tv geweest. Slechts 7 huizen op verschillende plaatsen in het dorp zijn gespaard gebleven.
Na Darwin rijden wij naar het Litchfield NP, het lijkt ons een mooi begin van Australie, wij zijn meer van de bergen (niet zo van de krokodillen ) hoewel die ook in het Litchfield zitten .Kakadu slaan we over, als wij nog eens terug gaan is dat een mooie trip om lang in het Kakadu te kunnen zijn en dan door de binnenlanden weer naar Cairns om zo langs de kust van alles te kunnen beleven waar we nu mischien geen tijd voor hebben, maar dat is voor een volgende keer . Na Melbourne gaan wij midden door het land naar Canberra om (zo denken wij ) het iets mindere toeristische Australie te zien .
p/s wij zitten pas 2 weken op deze site en vinden hem geweldig .
Ik wil me niet opdringen en besef dat het leuk is om al de voorbereidingen zelf te doen maar als je nog advies voor rondom Darwin en Litchfield nodig hebt laat maar horen. Ook de route tussen Melbourne en Sydney hebben we op alle manieren gedaan. Langs de kust, via Alpine Hw en ook via Kosciuszko NP naar Canberra.
Als wij advies nodig hebben hoor je ons , wij zijn al een jaar met australie bezig en het is een van de leukste dingen om te doen het uitzoeken van de route en wat er onderweg zoal te zien en te doen is, wij maken daar altijd heel veel werk van. In gedachten kan ik onze hele reis al dromen, gelukkig is de het echte reizen nog altijd mooier als de mooiste droom . Dus wij kijken er echt naar uit.
Inderdaad, het is een van de leukste dingen die er zijn om uit te zoeken welke route.![]()
Ook ik heb daar plezier in en op internet kan je heel veel weghalen.
Keesenria gebruiken jullie ook Google Earth bij de voorbereiding en het zoeken naar routes. Ik struin de omgeving af of er nog interessante foto’s zijn in de (wijde) omgeving om daar dan eventueel naar toe te gaan en intenet af te zoeken voor informatie er over.
Ik houd dit draadje en jullie naam in de gaten. Veel succes en alvast een goede reis toegewenst.:dag: