Goedemorgen even een vraag, in september gaan wij 6 weken reizen in Australië. We beginnen in Cairns en eindigen in Sydney. Is het verstandig om daar een Navigatie systeem te huren of gewoon onze eigen TomTom mee te nemen en hier alvast een kaart van Australië er op te zetten.
Zelf zou ik nooit een gps huren of meenemen. Tenzij je in steden gaat rondtoeren wellicht maar verder heb je aan een goede (Hema) kaart voldoende. Zo gauw je steden als Sydney, Brisbane en Cairns uit bent is het wegennet redelijk beperkt. Hoe ga je trouwens reizen, heeft de verhuurder van je auto of camper geen aanbieding? Dan kun je de huurprijs altijd nog afzetten tegen het kopen van een Australiëkaart voor je eigen navigatiesysteem. Autoverhuurders rekenen 10 tot 11 dollar per dag.
Hoi Willem,
Dank voor je antwoord, we blijven langs de kust. En inderdaad bij onze camper zit een Navigatie (de 1e 10 dagen voor 100 dollar), alleen ik vroeg me dus af of de kaart die op dat ding staat een beetje up to date is. Vandaar mijn vraag hier, een wegenkaart hebben we inmiddels gekocht.
Ik denk dat de enige die je kan vertellen of de kaart een beetje up to date is, de verhuurder is En heb je een (Hema) kaart gekocht of het boek Camps Australia Wide. Weet niet of je een smartphone bij je hebt, maar de app Wiki Camps Australia wint ook steeds meer aan populariteit. Kan overigens met een stukje software ook op Windows laptop worden geladen.
Toevallig heb ik gisteren die App even op mijn smartphone gezet (wel de trial versie) maar ik ga die zeker kopen. Kost niet zoveel dus is zeker de moeite waard.
De software is trouwens volgens mij nog niet echt beschikbaar, of ik kan hem niet vinden.
En die App kan je ook offline gebruiken (er komen dus geen roaming kosten bij) alleen een GPS verbinding is nodig.
Kijk eens hier: Barefoot_Misty wrote:
You can run android apps on PC, with additional software. Here is one program I found http://www.bluestacks.com/
En de reactie:
*Your a miracle worker, Wikicamps works on my lap top now. takes about 10 minutes and it is up and running.
Peter*
Wil je me eens laten weten of dit de oplossing is?
Willem,
Dat bluestacks ken ik inderdaad, dan kan je een losse apk (android installatie bestand) runnen op een Windows pc. Echter ik heb geen losse apk tot mijn beschikking.
En mijn Note2 is niet voorzien van root toegang ik zal dus opzoek moeten naar die apk.
Geen idee of ik die ergens kan downloaden (in het illegale circuit) ben daar zelf niet echt een voorstander van.